Gå til innhold

Nybegynner prøver å lage website ... hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å prøver å lage website. Se bilde for en illustrasjon.

Sort = Logo

Rød = Meny

Blå = Site innhold

Jeg får ikke til å lage en meny (table, rød) til venstre med tekst ved siden av (blå) og samtidig ha hele objektet (rød, sort, blå) sentrert i midten av siden. Jeg har prøvd å få dette til i flere dager med div containers, tables align center og what not.

Kan noen være så snill å gi ett eksempel på hvordan man kan lage tre slike objekter, sentrert, men allikevel fiksert relativt til hverandre slik som illustrert?

-balthy

post-215476-0-64825000-1294229623_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk clvn, utrolig bra samleside med mye nyttig. Allikevel har jeg støtt på et problem med en av templatene og lurer på om du kunne ta en titt på det. Det er denne: http://csstinderbox.raykonline.com/demos/fixed-3c/fixed-3c.zip

dersom jeg prøver å fjerne teksten og sette inn et bilde så vises det ikke, midterste kolonne, "column 2". Hva gjør jeg feil?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar

Før du prøver å lage deg en webside, ville jeg satt meg inn i grunnleggende (X)HTML, samt CSS.

Det vil være veldig vanskelig å få til noe som helst uten kunnskaper der.

Da kan du jo også lage deg et eget design, i f.eks. Photoshop, og jobbe videre med å kode det.

Jeg kan varmt anbefale http://w3schools.com/. Her vil du finne alt av grunnleggende informasjon.

Lenke til kommentar

1 boks for svart(Først i .html-fila!)

1 boks for rød

1 boks for blå

Gjør boksene så stor du vil, så tar du i float:left; på rød, og float:right; på blå:)

Husk at størrelsene på rød og blå ikkje må være så stor sammen at det ikkje er plass, for da går alle nedover.

Edit: Såg at dette var et gammelt topic nå, så du har sikkert fiksa det for lengst :)

Endret av Morphix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...