pjuik Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvordan får jeg disablet disse Compiz-greiene? Det vil ikke starte opp noe som har med Compiz å gjøre fra menyen. Hvordan kan jeg få gjort det fra terminalen? Kjører PcLinuxOS Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Prøvde den kommandoen, og Compiz ble deaktivert, men mye annet sluttet da å fungerer normalt. Så jeg måtte restarte maskina, og da var den der igjen. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kjører ikke PCLinuxOS KDE som DE og ikke Gnome? I såfall er det vel ikke metacity (som er gnome sin vindusbehandler), men hva enn KDE sin heter som skal kjøres med samme kommando. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Jeg bruker iallefall Gnome. Har prøvd alt jeg kan komme på, men like fordømt er det Compiz som blir aktivert når jeg restarter maskina. Endret 6. januar 2011 av pjuik Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 OK, da er det nok bare lenge siden jeg har brukt PCLinuxOS. I Ubuntu er det så enkelt som å høyreklikke på skrivebordet, velge endre skrivebordsbakgrunn, og slå av visuelle effekter under fanen "visuelle effekter". Prøv også å insntallere compiz-fusion-icon. Den har et valg for å velge annet enn compiz som vindusbehandler hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Compizfusion-icon prøvde jeg også å reinstallere, men ingen ting hjalp, så jeg ga opp og installerte Ubuntu istedet. Men takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Skikkelig irriterende med sånn små tjafs "/ Endret 7. januar 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå