6arken Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Etter å lenge ha vært avventende til kamerainnkjøp bestemte jeg meg endelig i romjula for å kjøpe meg Panasonic LX5. Jeg sliter litt med å finne innstillinger og håper noen kan hjelpe meg, da det begynner å bli mange år siden sist jeg fikla med et kamera. Jeg har funnet innstillingen Quality, men hvilke av ikonene betyr RAW+JPG? Hvilke av ikonene betyr bare JPG? Har noen noe tips til innstillinger man bør bruke til å begynne med, bortsett fra IA. Feks Iso limit Set, er det noe poeng å la den stå høyere enn 400? Til å begynne med blir det tatt bilder i dagslys ute, inne lar jeg alt stå på Auto foreløpig. Forslag mottas med takk, da jeg føler jeg trenger litt hjelp til å komme i gang. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 RAW + --- --- = RAW + JPG i beste kvalitet RAW + --- = RAW + JPG i mindre bra kvalitet --- --- = JPG i beste kvalitet OSV... Jeg har ISO limit på 400 og bruker kun A (Aperture Priority/blender prioritet). Lenke til kommentar
6arken Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 RAW + --- --- = RAW + JPG i beste kvalitet RAW + --- = RAW + JPG i mindre bra kvalitet --- --- = JPG i beste kvalitet OSV... Jeg har ISO limit på 400 og bruker kun A (Aperture Priority/blender prioritet). Supert, takk for en flott forklaring og gode tips. Lenke til kommentar
6arken Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Kan noen anbefale en veske til kameraet? Jeg så på den originale veska, men jeg synes 600,- + frakt er for dyrt. Det trenger bare plass til ekstra batteri, og ekstra minnekort. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå