Gå til innhold

lurer på hvor mye jeg faktisk må ete før å få muskler ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Når det kommer til spising, så lurer jeg på hvor mye jeg faktisk må ete før å få muskler ?

Målet er og få muskler og få dem til og vokse, men hvor mye må jeg ete dagelig ?

Noen som kan sette opp en tabell over det jeg burde ete dagelig (og hvor mange shaker med protein og creatin) ?

Er 20 år, 85kg og 179cm høy. Trener annenhver dag.

spiser vaneligvis:

10-15 brødskiver med leverpostein når jeg er på skolen (6 timer på skolen).

Eter kjøttdeig/kylling 400gram til middag pluss feks poteter eller slikt

så spiser jeg en joghurt 1 time etter middagen

hiver i meg et par tunfiskbokser på en dag. Kanskje 5 bokser totalt på hele dagen

Også proteinshake. En på morgen, en før trening, en etter og en på kvelden.

Må legge til havregryn.

Har ikke akkurat spist så mye av det før, men skal gjøre det til en dagelig vane.

Men hvor mange gram av dette trenger jeg ?

Blir jeg feit om jeg spiser alt dette, eller er det før lite ?

Takker for svar på forhånd!

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, du er aktiv der også ^^ Når jeg spør om noe så legger jeg det ut på 2-3 forskjellige forum. Da er jeg sikret et svar :) Av og til så får jeg ikke svar i det hele tatt på feks treningsforumet, så da er det kjekt med en på diskusjon.no eller lignende :)

Lenke til kommentar

Du kan jo lese litt på etikettene og se hvor mange kalorier du får i deg av det der. Leverpostei kan kjøpes i mange varianter, den danske som selges på Rimi og Rema er svære mengder fett i kontra mange av de norske (men den smaker jo desto bedre). Brød kan også variere voldsomt. Jeg antar det er billig, lyst brød du jafser i deg om det går 15 skiver per dag. Kanskje du burde vurdere noe som holder deg mett? En gryterett med mye kjøtt og bønner burde fint gå an å ta med seg i tupperware-boks og varme opp i micro. Ellers er skyr og cottage cheese et fint alternativ til yoghurt, mye mer proteiner og mindre sukker.

Men, i mine øyne ser det ut som du går litt vel agurk med matinntaket. Du bygger garantert muskler om du trener riktig, men jeg tror nok også du får et godt lag med fett i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Heisann eg låner denne tråden da eg lurer på noe lignende.

Litt info:

Eg har trent nå i ca 6 måneder med styrke, noen uker enn andre og har hatt noen uker fri men det har stort sett vært uker der det trenes 5-6 ganger i uken. Treningen er delt i 2 spilt, dvs en dag tas det bryst og tri og andre dagen tas det rygg og bi.

Mage muskel øvelser tas hver dag. Utfordringen min er, jeg ønsker å øke i muskel masse til ca 80kg (total vekten). Jeg er, 175cm høy og veier 73kg nå.

Øvelsene går i å løfte: bi/tri 18-20kg tunge manualer, 45kg vekts stang. På benk går det i 85kg. Øvelsene er ellers varierte og hver muskelgruppe utføres det 3 forskjellige øvesler.

Dieten går ellers i følgende:

- Morgen: 40g protein shake og en Tine yougurt på 134cal

- Lunsj: 2 brøskiver av fiber rikt brø med skinke og ost, eller kokte egg med litt majo.

- Middag: 40g protein shake, et kokt egg, Tine yogurt 134cal og frukt salat beståendes av (honninmelon, appelsin, druer, pærer og banen), denne er posjonert.

- Like før trening drikkes det ca 10g protein shake

- Etter trening 30g protein shake, ellers går det i en del vann om dagen.

Det er også verdt å nevne at det drikkes kaffi på jobben ca 5-6 kopper gjennom 7,5 timers arb dag.

Hva gjør jeg galt, da jeg føler at jeg er på samme stadiet da eg begynte. Det eneste eg ser forskjellen på er fettprosenten. Denne har dalt fra litt over 20% til 17,5%

Setter pris på svar. Har vært inne på tanken med å ta kreatin men liker ikke det som kan forårsake bivirkininer etter litt lesing.

Lenke til kommentar

Du gjør alt galt :nei: For det første, hvor er beintreningen?

For det andre så spiser du jo ikke noe i det hele tatt. Hvordan tror du at det skal gå an å bygge muskler på bare proteinshakes og youghurt? Proteinshakes er tilskudd, ikke erstatning for mat. Det du har listet opp kan neppe være så mye mer enn 2000 kcal.

Letteste måten å komme i kalorioverskudd på er å spise mange ordentlige måltider om dagen bestående av mye protein, karbs og fett.

Jeg aner ikke hvordan du bør spise, for jeg vet ikke hva du liker eller hva som funker for deg, men jeg er 20 kg tyngre enn deg, og kryper sakte opp i vekt på å spise dette:

M1: Omelett bestående av 6 egg, masse skinke, brokkoli. En skål havregryn med melk.

M2: Havregryn + 1 boks cottage cheese + nøtter og frukt.

M3: 4 brødskiver + 150 g laks

M4: Mer brødskiver

M5: 300 g kjøtt/fisk/kylling + pasta/ris/tortilla

Under trening: 90 g karbs

Etter trening: 30 g protein med 0,5 l melk

M6: 300 kg kjøtt/fisk/kylling + pasta/ris/tortilla

Jeg spiste ca. slik da jeg veide 73 kg, minus det ene kjøttmåltidet, proteinshaken og sukkeret under trening. Til gjengjeld drakk jeg mer melk.

Lenke til kommentar

Heisann eg låner denne tråden da eg lurer på noe lignende.

Litt info:

Eg har trent nå i ca 6 måneder med styrke, noen uker enn andre og har hatt noen uker fri men det har stort sett vært uker der det trenes 5-6 ganger i uken. Treningen er delt i 2 spilt, dvs en dag tas det bryst og tri og andre dagen tas det rygg og bi.

Mage muskel øvelser tas hver dag. Utfordringen min er, jeg ønsker å øke i muskel masse til ca 80kg (total vekten). Jeg er, 175cm høy og veier 73kg nå.

Øvelsene går i å løfte: bi/tri 18-20kg tunge manualer, 45kg vekts stang. På benk går det i 85kg. Øvelsene er ellers varierte og hver muskelgruppe utføres det 3 forskjellige øvesler.

Ang. kosthold se det Discipline skrev. Ang treninga ville jeg lagt om ganske kraftig. Enten tren helkropp 3 ganger i uken med baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress, chins/nedtrekk, skulderpress) eller finn en annen form for splitt. Du kan se gjennom treningsloggene til folk her for å finne noe som passer bra. Ikke tren mage hver eneste dag, det er en muskel som alle andre muskler og trenger hvile. Ellers fokuser på teknikk i øvelser, trener du på 85kg i benken med riktig teknikk er jo det ganske mye, så enten trener du med feil teknikk (som jeg mistenker) ellers er du ganske sterk i forhold til vekten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...