Tosha0007 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 I desse dagar der "alle" elektronikkjedar får ufortent mykje pes lurer eg på om nettbutikkar kan avertere for "sal" når fleire av varene var bevisleg billigare enn førprisen som står oppgitt, og i somme tilfeller der og den gamle (kampanje?) prisen er lågare enn det den noverande salsprisen er den seinaste måneden. Kva retningsliner/lover gjeld i overnemnde tilfelle? Som tidlegare butikktilsett skulle eg gjerne sett at butikkane blei tipsa om det før dei "grådige" avisene fekk tak i saka og henger ut fleire butikkar... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvis en butikk reklamerer med "salg" på utvalgte varer, og en eller flere av de ikke er rimeligere enn de har vært på lenge, så er ikke dette lovlig. Man kan for eksempel ikke sette opp prisen på en vare med 100 kroner, og litt etterpå sette den ned med 100 kroner igjen og kalle det salg. Er en grunn til at enkelte el-kjeder ikke lenger kaller det "nyttårssalg", "januarsalg" eller andre former for salg. De kaller det vel januarfest eller et eller annet. Da er de faktisk på rett siden av loven ettersom de ikke reklamerer med salg. Kjeden jeg jobber for, hadde romjulssalg, og vi kalte det romjulssalg på de avarterte produktene. Men så kostet de varene mye mindre enn de noen gang har kostet før også da. Det er heller ikke tillatt å trikse med før-prisen på varene. Varen må ha kostet den påståtte før-prisen i et visst tidsrom (tror det var et par måneder) før man lovlig kan kalle det en før-pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå