Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Okei, så Nada er drittgod, mens Boxer som har vel en 3-1 score mot han er fæl?

Forklar nærmere er du snill :)

 

Boxer har vel også bedre win ratio enn nada i "turneringskamper"

 

Du godtar en gammel storhet, mens du bare ser helt ned på en annen.

jeg snakker om sc2 her vil først konstantere dette, jeg tror ikke slayers_boxer har noen som helst fremtid i dette, han slo nada i begynnelsen da nada begynte å skulle lære gamet, dette er vel forsåvidt greit.

Men jeg garanterer deg at om 1år, så vil aldri en spiller som slayers_boxer slå en spiller som nada i en bo5 eller høyere, dette grunnet at å komme seg til "macro-delen" av gamen tar litt mer tid å lære seg å gjøre safe (kontra early-pressure som er veldig lett å lære å gjøre saft)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, så Nada er drittgod, mens Boxer som har vel en 3-1 score mot han er fæl?

Forklar nærmere er du snill :)

 

Boxer har vel også bedre win ratio enn nada i "turneringskamper"

 

Du godtar en gammel storhet, mens du bare ser helt ned på en annen.

jeg snakker om sc2 her vil først konstantere dette, jeg tror ikke slayers_boxer har noen som helst fremtid i dette, han slo nada i begynnelsen da nada begynte å skulle lære gamet, dette er vel forsåvidt greit.

Men jeg garanterer deg at om 1år, så vil aldri en spiller som slayers_boxer slå en spiller som nada i en bo5 eller høyere, dette grunnet at å komme seg til "macro-delen" av gamen tar litt mer tid å lære seg å gjøre safe (kontra early-pressure som er veldig lett å lære å gjøre saft)

Jeg tror du rører veldig nå. Du vet at han som kalte seg "Boxer" i de tidligere GSL-ene har byttet navn til MarineKingPrime? ;)

 

Sitter du seriøst å sier at Slayers_Boxer ikke er god på macro? :D Da lurer jeg på om du har sett kampen mellom han og oGsHyperdub i GSL4. (Andre settet i gruppe C: http://www.gomtv.net/2011gslsponsors1/vod/58864 ) Det er en rimelig macro-intensiv kamp på Shakuras Platau hvor Boxer spiller svært bra.

 

Både Nada og Boxer er forresten videre til RO16... :p

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Sitter du seriøst å sier at Slayers_Boxer ikke er god på macro?

Jepp, macro er ikke slayers_boxer sin sterke side.

Har du sett kampen mot oGsHyperdub på Shakuras Platau som jeg linket til ovenfor? Boxer er kanskje ikke kjent for macroen sin, men med tanke på suksessen han hadde i Broodwar hvor macro er mye viktigere (vanskligere) enn i SC2, så tror jeg hans macro-evner er mer enn nok for SC2.

 

Kort oppsummert: Boxer sin macro er svært god, men han har enda bedre game sense og micro.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg så kampen ja, og den kampen vant han ikke på grunn av god macro etter min mening, men fordi han fikk ett stort forsprang early game som han klarte å beholde.

 

Jeg quoter wikipedia: "his weakness is thought by some commentators to be poor macromanagement (economy/unit production) skills in comparison to other top-level professional Starcraft players"

Lenke til kommentar

Jeg så kampen ja, og den kampen vant han ikke på grunn av god macro etter min mening, men fordi han fikk ett stort forsprang early game som han klarte å beholde.

Det forspranget du snakker skaffet han seg ved å macroe bedre enn oGsHyperdub tidlig i spillet, noe som gjorde han komfortabel med å ta sin tredje base etter 10:44, mens oGsHyperdub først tar sin tredje base etter 14:54.

 

Lurer veldig på hva du kaller god macro hvis det Boxer gjorde her ikke teller. Det må være en av de klareste macro vinnene jeg har sett.

Lenke til kommentar
Jeg quoter wikipedia: "his weakness is thought by some commentators to be poor macromanagement (economy/unit production) skills in comparison to other top-level professional Starcraft players"

Sitatet der sier noe om hva den svakeste siden hans er, den sier aldri at macroen hans er dårlig. I tillegg så er det snakk om Starcraft:Broodwar, ikke SC2. SC2 har utrolig mye lettere macro enn SC:BW, og legger mer vekt på strategi/taktikk, noe Boxer er veldig godt kjent for.

 

Boxer var viden kjent for bunker/dropship i SC:BW, og bunkeren kan nå salvages, mens dropshippet nå også kan heale. Det er mange som har tullet med at disse to featurene ble laget spesielt for Boxer. ;)

 

Når det kommer til å ha noen som favoritt i GSL4, så sliter jeg litt. Det er mange svært bra spillere, men jeg tror Boxer hører hjemme blant de 8 beste.

Lenke til kommentar

Ja, hva synest du om Marineking mot clide da gnurk? :)

for en flott game :)

her ser du 2 terrans som virkelig kan spille, i og med unit-compossisjonene så kan jeg ikke klandre de for at gamen ikke ble lengre, virkelig godt spilt av begge, jeg tror muligens (bare utifra dette) at clide sin TvT er sterkere enn foxer sin, men om de møtes igjen kan vem som helts vinne, føøler fortsatt marinekingprime er kongen av TvZ (litt delt trone med mvp tho)

Lenke til kommentar

Herregud. Tror du virkelig at jeg tror boxer er dårlig på macro? Selvfølgelig gjør jeg ikke det, men han er kanskje relativt sett dårligere enn de andre han spiller mot!

Hvor er det du har det fra at macroen hans er "kanskje relativt sett dårligere", uten å dra fra SC:BW referanser?

 

Nå må jeg si at spillingen hans hittil i GSL4 har vært bedre enn det jeg har sett i tidligere GSL-er, men han er ikke akkurat den eneste som har forbedret seg. Litt av greia er vel at han har byttet til en litt mer macro-stil, som ser ut til å passe han svært bra.

 

I Code S så har disse kvalifisert seg til RO16

T TheBestfOU

Z IMNestea

T IMmvp

Z oGsZenio

T Slayers_Boxer

T oGsHyperdub

P ChoyafOU

P TSL_Trickster (Tester)

T ST_Rainbow (HopeTortue)

P NSPGenius

P oGsMC

T oGsNada

T MarineKingPrime (Foxer)

T TSL_Clide

 

I tillegg kommer to av disse fire videre:

T oGsEnsnare

T LiquidJinro

Z CheckPrime

Z EGIdra

 

De 8 som er på topp hos meg er:

P oGsMC

Z IMNestea

T Slayers_Boxer

P NSPGenius

T oGsNada

Z CheckPrimie

P TSL_Trickster

T LiquidJinro

 

Jeg er svært usikker på Jinro, men tror han har gode muligheter i gruppen sin, ettersom det ikke er noen Protoss der. Så en kamp av han nylig mot Slayers_Boxer - som han tapte, men tror han samtidig lærte veldig mye og han hadde et solid overtak i kampen.

 

NSPGenius synes jeg så ut til å spille veldig solid, mens Tester endelig tok seg sammen og gikk videre. ;)

 

Her er gruppene/resultater:

http://www.youplayoff.com/playoff/434/2011+GSL+-++Sony+Ericsson+Global+StarCraft+II+League+Jan.+Code+S

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

SPOILER ikke les om du ikke har sett dagens kamper.

 

 

Sykt imponert over Idra som slo Clide nexgenius og selv nada i dag. og gikk til round 8 med 3/0

 

 

Helt enig! IdrA imponerte meg kraftig idag. Fantastisk spilt av han. Det kuleste var at han skrev "LOL@CLIDE" i twitter-statusen sin. Hahaha, trodde jeg skulle dø da jeg leste det

 

http://twitter.com/#!/idrajit

 

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

SPoiler vedrørende dagens kamper.

 

 

 

Hehe genialt av Idra å skrive lol clide :D

I dag gikk også fantastisk nok Jinro videre etter å ha slått ogsmc 2/0!

eneste som er litt kjipt er att Idra og jinro skal møte hverandre i en best av 5 i round 8. så vidt jeg vet starter round 8 på mandag. syns det virker som koreanerene gjør det de kan for å få ut foreigners så fort som mulig:P men jeg kan ta feil seff.

 

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Kampene Jinro spilte mot MC var helt syke å se på, var bare helt utrolig spennende. Helt utrolig at han klarte å gå videre. Han har snudd rimelig mange kamper i GSL4 ved bruk av blue flame hellion drop, digger at han prøver seg når han ligger litt under. :)

 

Btw, jeg opprettet denne tråden med spoiler i tittelen for å kunne diskutere kampene uten å sette hvert eneste innlegg i spoiler tags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...