AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Har tatt litt tid å manne meg opp for å dele dette her på forumet, men har innsett at jeg har sluppet opp for idèer og trenger litt innspill fra andre som kanskje har taklet noe av det samme. Har vært sammen med en fantastisk dame i et par år nå og forholdet vårt er så godt som feilfritt. Vi er begge i 20-årene og har tidligere hatt en liten håndfull partnere, dog hun fler enn meg. Problemet har vært litt at jeg har fått vite litt mye om diverse seksuelle situasjoner og jeg er flink til å se for meg ting. Har jobba med å takle sjalusien rundt dette i et par år nå og jeg har sluttet å tenke over det meste og ting går egentlig mye bedre. Vi har vært flinke til å prate om ting, og det har hjulpet. Alikevel er det noen ting jeg ikke klarer å kvitte meg med.. Det som henger mest igjen som jeg ikke helt klarer å komme over er at hun debuterte som 14 åring (noe jeg vet er langt fra uvanlig om dagen), og kanskje enda værre at hun hadde analsex allerede som 15 åring. Personlig tørte jeg såvidt å prate med damer når jeg var 15, og hun hadde allerede tatt den i toern for å si det litt stygt. Er det normalt for jenter å være såpass drøye på den alderen? Jeg ville tro dette går en del på meg selv da jeg skulle ønske jeg var i hennes situasjon på den alder. Jeg har på en måte slått meg til ro med det, men jeg klarer ikke å slutte å kverne på det.. Har også endel problemer med assosiasjoner jeg har fått i sammenheng med detaljer rundt hennes seksuelle eskapader. Dette går på alt fra objekter til tall. Vanskelig å forklare men et eksempel kan for eksempel være at hun hadde seg med en eller annen fyr på et eller annet sted, og dermed setter hjernen igang hver gang jeg hører stedsnavnet. Så problemet er i bunn og grunn at jeg begynner å tenke på ting og jeg klarer ikke rive meg løs. Havner i en deppresiv tilstand som jeg ikke klarer å skjule. Jeg vil ikke ta opp disse tingene med henne mer ettersom jeg vet at det går utover henne. Det er ting man ikke kan gjøre noe med og jeg vil ikke plage henne med det. Jeg skulle bare ønske jeg kunne slippe det og ikke bry meg, men etter et par år med prøving så har jeg nesten begynt å gi opp. Jeg føler meg dritt store deler av dagen og det er veldig slitsomt. Prøver alltid å tenke positivt, fokusere på det vi har sammen og gjøre det beste ut av alt, men når den sjalu følelsen kommer snikende så klarer jeg ikke unngå den.. Er det noen som har erfaringer med å takle lignende? Noen som har noen tips? Vet at det er jævlig barnslig og unødvendig og kaste bort tiden sin på, men jeg klarer ikke unngå det. Takker på forhånd Lenke til kommentar
luxuslexus Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Nei jeg har ingen erfaringer med å takle det. Er selv sjalu på hun jeg liker. Hun debuterte også som 14 åring og har hatt maange partnere, mens jeg er nesten 20 og fortsatt jomfru. Hun har heldigvis ikke fortalt om noe spesielt hun har gjort enda da Uansett, hva med å gjøre det enda drøyere enn det hun har gjort før? F.eks. om hun har gjort det på et spesielt sted, så tar dere å gjør det på et enda drøyere sted? x) Prøve nye ting som hun ikke har prøvd før? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Ingen av de andre damene mine har utbrodert så mye om sine tidligere erfaringer, så ting kom litt overraskende på. Et tips til deg er å si fra i hvilken grad du vil vite ting så slipper du å gå i samme fella som meg hehe Såvidt jeg har skjønt så gjør vi det meste drøyere enn det som har skjedd tidligere, så det er jo gøy. Vet at vi har fått oss noen nye erfaringer sammen, og det er jo kjempegøy, men det hjelper alikevel lite på sjalusien som dukker opp i tide og utide hehe. Takk for svar! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Sjalusi er vansklig å kvitte seg med. Jeg er også av sjalu type, faktisk så har jeg klart å ødlegge flere flott forhold pga det. Er litt for seint nå, men det er viktig å fortelle dama å IKKE fortelle deg noe som helst om hennes fortid ang sex. Uansett hvor mye du ber henne om å gjøre det. Om du blir forbanna og truer med å forlate henne, så må hun IKKE fortelle. Det gjorde jeg i et forhold, og det hjalp utrolig...men det er jo litt for seint her nå. Du kan gå til legen og få hendveldelse til psykolog. Jeg gikk et par mnd tid, og det hjalp meg. Sjalusi er et psykologisk tilstand, og er ikke lett å bekjempe alene. Endret 5. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar Ja det er kanskje litt sent nå hehe. Har vurdert og gå til psykolog men jeg har som regel klart å takle sånne ting alene tidligere, så trodde det gikk greit nå også. Tydeligvis ikke.. Jeg skjønner ikke helt hvordan en psykolog skal hjelpe heller.. Det som har blitt sagt er sagt og jeg vil jo ikke glemme det. På hvilken måte hjelper psykologen? Føler også at det er folk som har det langt værre enn meg som burde få "min" plass i køen også. Jeg kan være ganske ille til tider men det vil alltid være noen som har det værre for å si det sånn. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Du skal IKKE gå til psykolog fordi ho var ei hore som 14- åring! Det handler ikke om at du er sjalu eller ikke, det handler om at hun ikke er den uskyldige jenta du forelska deg i. Det eneste muligheten din er egentlig å vende deg til at alle norske jenter er billige. Gjennomsnittlig debut- alder er 14- 15 for jentene våre. Dette kommer ikke av noen frigjøring, det kommer av det vanvittige mediepresset som oppstår. Hvem er heltene til unge jenter ? Miley, Britney og Samantha. Er det rart prostitusjon er blitt stuerent? Jeg hadde de samme tanker som deg om eksen, da jeg var sammen med henne. Vi var i samme aldersgruppe som deg. Det er helt normalt. Det tankesettet jeg har "landet på" er at alle kvinnfolk du møter er utpulte (med mindre du er pedofil). Pul i vei, og ikke tenk på den følelsesmessige delen av sex. Du er for sent ute til det uansett... 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Herregud du høres ut som en bitter stakkars. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Herregud du høres ut som en bitter stakkars. Oki Konstruktivt innlegg foresten, som gjør seg best på PM... 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Synes litt synd på deg og livs synet ditt FlinkeFreddy, men deg om det! Jeg er heldigvis ikke en sjalu person, og det litt av sjalusi jeg opplever er ikke noe å bry seg om. Hvis TS ikke klarer å sette seg til ro med fortiden til sin kjæreste, så fortjener hun bedre. De fleste har noe de gjerne skulle endret på fra sin fortid, som TS sier. Han skulle gjerne hatt MER sex (slik jeg forstod det..) Fortid er fortid, se på tiden fremover dere har sammen. Det å finne seg ei flott upult dame i 20-årene er nesten umulig 2 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Legg det bak deg og fokuser på andre ting. Ingen grunn til å kverne på ting som man ikke kan gjøre noe med! Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Slenger meg på den diskusjonen her : ) Må spørre deg TS, hvorfor føler du at du må være anonym? Tror det er veldig vanlige å ha sånne følelser, selv om "graden" kan variere. Selv kjenner jeg meg veldig godt igjen i hva du sier. Det vil si, jeg opplevde veldig mye av det samme i det siste forholdet jeg var i. Og å gå til psykolog slo meg som en løsning, fordi jeg hata å gå med sånne destruktive tanker, som egentlig er fryktelig urettferdig mot jenta. Faktisk kommer jeg nok til å velge den løsningen, hvis jeg finner meg selv i den samme situasjonen igjen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg var fullt klar over at hun ikke var en uskyldig jente og jeg er ikke akkurat uskyldig selv, så det kom ikke som noen overraskelse. Finnes bare litt grenser for hvor mye detaljer man takler å høre. Og si at hun fortjener bedre er også litt drøyt og si mener jeg, da jeg ikke kjefter på henne eller snakker nedsettende til henne på noen måte. Hun på sin side har ingenting imot og støtte meg gjennom dette. Jeg aksepterer som sagt at folk har forskjellig fortid, men jeg trenger fortsatt synspunkter rundt det at jeg sliter med dette og at jeg gjerne vil slutte med det for mitt eget og hennes beste. Vil gjerne høre fra folk som har erfaring med å takle det på hvordan man kan gjøre det, eventuelt hva en psykolog gjør som gjør at det blir bedre Takk for alle svar Som en bikommentar kan jeg nevne at jeg syntes det er surt at alle damene har så hastverk med å komme seg til køys med noen i ung alder, men nå er det jo sånn at damene ofte er litt mer modne enn oss gutta, iallefall på den alderen der. Det trenger ikke bety at de er løse eller billige, da de ofte enten er naive, eller har funnet seg en eldre og modnere partner. Selvfølgelig finnes det tøsedamer, men de kommer jo i alle aldre Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Sufficator: Føler for å være anonym pga temaets art, men jeg er ikke vanlig bruker på forumet uansett så har vel egentlig ikke så mye å si Hva var det med psykologen som hjalp? Er det vanskelig og få plass? Føler det er litt flaut og oppsøke hjelp fordi jeg ikke takler å høre noen sexhistorier hehe, men det er vel kanskje sånt de er der for Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 hva med og være glad for at hun faktisk har valgt akkurat deg nå vist du skjønner 1 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Sufficator: Føler for å være anonym pga temaets art, men jeg er ikke vanlig bruker på forumet uansett så har vel egentlig ikke så mye å si Hva var det med psykologen som hjalp? Er det vanskelig og få plass? Føler det er litt flaut og oppsøke hjelp fordi jeg ikke takler å høre noen sexhistorier hehe, men det er vel kanskje sånt de er der for Beklager, hvis jeg formulerte meg dårlig. Jeg har ikke vært hos psykolog, men jeg vurderte det som en løsning. Akkurat hvordan det skulle hjelpe, vet jeg ikke. Men det er vel derfor jeg ikke er psykolog heller : ) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Hehe sant nok. Får se det an litt til. Det er så mye som har blitt bedre, så det er liksom bare noen få småting igjen som kommer tilbake her og der. Hvis det ikke blir bedre skal jeg nok få teste ut psykologen Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Synes litt synd på deg og livs synet ditt FlinkeFreddy, men deg om det! Jeg er heldigvis ikke en sjalu person, og det litt av sjalusi jeg opplever er ikke noe å bry seg om. Hvis TS ikke klarer å sette seg til ro med fortiden til sin kjæreste, så fortjener hun bedre. De fleste har noe de gjerne skulle endret på fra sin fortid, som TS sier. Han skulle gjerne hatt MER sex (slik jeg forstod det..) Fortid er fortid, se på tiden fremover dere har sammen. Det å finne seg ei flott upult dame i 20-årene er nesten umulig Bare for å klarne opp lufta her; Det er ikke vits å synes synd på meg Jeg var i samme situasjon som TS er for noen år siden. Da la jeg altfor sterke følelser inn i et forhold og inn i sexen i dette forholdet. Jeg var superforelsket (som mange på min alder) og tålte heller ikke tanken på at hun noen gang hadde blitt høvla over av noen andre. Jeg tipper TS aldri kommer til å ha samme følelser rundt sin neste kjæreste. Dette forholdet kan ses på som en fase som TS vokser mye på... Mentalt. Det å forstå (ikke bare vite og skjønne) at alle jenter er brukte (som i betydning; ikke ny) er egentlig en del av det å bli voksen. Jeg er ikke, og har aldri vært, en sjalu person. Tvert i mot. Det er ikke TS heller, ettersom han selv har FØLELSER han sliter med. Følelser er noe man ikke kan styre. Her er det et viktig skille mellom følelser og meninger. Igjen; Nyt sexen for det den er 3 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Synes litt synd på deg og livs synet ditt FlinkeFreddy, men deg om det! Jeg er heldigvis ikke en sjalu person, og det litt av sjalusi jeg opplever er ikke noe å bry seg om. Hvis TS ikke klarer å sette seg til ro med fortiden til sin kjæreste, så fortjener hun bedre. De fleste har noe de gjerne skulle endret på fra sin fortid, som TS sier. Han skulle gjerne hatt MER sex (slik jeg forstod det..) Fortid er fortid, se på tiden fremover dere har sammen. Det å finne seg ei flott upult dame i 20-årene er nesten umulig Det er mange som omtaler sjalu personer som at de er sjalu fordi de selv ikke får, men jeg mener det er helt feil bruk av ordet, jeg mener i denne sammenheng hvertfall. Slik dette omtales som, er kanskje "sjalu" riktig ordbruk, men man må forstsatt se på hva som egentlig ligger til grunn for følelsene og det er ganske tydelig for meg at det ikke har noe med saken å gjøre slik du har tydet det. Jeg er forøvrig ganske enig med FlinkeFreddy.. Du mener at jenta fortjener bedre fordi TS ikke synes noe om at hun forteller om sine seksuelle erfaringer med andre menn? Det er isåfall TS som fortjener en jente som ikke sitter å legger ut om slike ting uten å bry seg om eller i det heletatt tenke over hva partneren måtte føle for det, når hun selv rimelig godt burde visst hvordan hun selv føler det når andre snakker om sine ekser og opplevelser med de, seksuelt. Derimot er jeg enig i at fortid er fortid, selvfølgelig. I den iveren etter å verdsette oss som kremen og toppen av høy moral og godt menneskesyn her i verden så har vi totalt glemt hva som egentlig er lykke, hva som egentlig er frihet, glede og mening. Den eneste grunnen til at vi her i Norden kan ha et slikt falskt syn på oss selv, mens vi bedriver høyst umoralsk aktivitet daglig, i den tro at vi er, som nevnt, moralsk høyverdige fordi "alle" har det "bra" her i landet, vi sender ut milliarder på milliarder i u-hjelp hvert år, det koster oss INGENTING av den menneskelige godhet så lenge man ikke ofrer seg selv. Jeg lurer f.eks på hvor mange av politikerne som ville tatt selvmord for å få plass til et "barn fra Afrika" om det var nødvendig. Absolutt ingen ville gjort det. Å gi de tusenvis av millioner stjålet fra det norske folk, det er derimot helt greit, og hvordan sees denne personen på da? Det er kanskje utenfor temaet, men et eksempel på hva jeg mener. Er du f.eks av et godt hjerte om du gir 10.000 kroner av lønna de hver måned til u-hjelp, som du mer enn nok har råd til å avse, mens du samtidig går rett forbi en slosskamp på gaten, uten å hjelpe til, som om ingenting hadde skjedd? Er du av et godt hjerte om du forteller partneren din at du har ligget med den og den personen, og beskrevet opplevelsene i detalj? Nei, man tenker ikke over at dette er galt fordi folk er av en oppfatning om at alle er "frie" mennesker og bestemmer fullt og helt over seg selv. Det er sant, men man må kunne sette noen sperrer for seg selv, selv om man måtte tape på dette. Å ha et slikt utsvevende seksualliv er uten respekt for hverken seg selv eller andre. F.eks er det visstnok helt normalt for jenter å be en kamerat over på overnatting og fortelle dette til partneren sin. Det er ikke det at de har noen intensjoner, men det skaper mistillit og usikkerhet og om man skulle konfrontert de med dette og vist at man misliker dette, så er man en idiot, fordi du bestemmer ikke over henne, dessuten kan du visst heller ikke stole på henne. Det er bare tull. Folk må klare å tenke litt lengre enn seg selv, det er det eneste problemet. Og da snakker vi om rimelige grenser og sperrer for begge parter. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Eller som Eystein Halle har skrevet: "Vårt bilde av oss selv som gode og humane butter mot visse ubehagelige realiteter – blant annet at den menneskelige natur omfatter noen reaksjonsmønstre og instinkter som ikke er så lette å slipe bort med holdningskampanjer og politisk korrekt belæring." Eller: "Vi må være på vakt når godheten blir seg selv nok. Når det å være snill og human blir det eneste mulige svaret på alle moralske utfordringer, og den selvopptatte trangen til å fremstå som god og snill blir viktigere enn de faktiske konsekvensene denne godheten får. Vi må være på vakt når godheten får ture frem uimotsagt, og overdøver alle kritiske spørsmål om sine egne begrensninger og rammevilkår." Endret 5. januar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Til TS: Psykologer hjelper deg med å få et nytt syn på situasjonen din. Tenke annerledes Du kan lese mer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_terapi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå