Gå til innhold

God anti virus program kombinasjon sammen med NOD 32

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke programmer jeg kan/bør bruke sammen. Jeg har allerede NOD 32. Hvor mange anti virus/anti spyware programmer bruker dere på samme pc? Jeg ville trodd at 3 forskjellige programmer er veldig bra og lurer på hvilke jeg bør bruke sammen med NOD 32.

Har begynt å motta en del spam i emailen min og noen har prøvd å resette youtube passord osv. Så vil forsikre meg om at jeg har det jeg trenger.

Nod32 er et antivirus program men tror dere jeg trenger en brannmur også eller er windows sin brannmur god nok?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NOD32 har sanntidsskanning, altså den skanner ettersom filer kommer og går (ikke bokstavelig talt da. :p) Det du trenger da er programmer med så kalt on-demand. Malwarebytes'/Superantispyware er eksempler på dette. Bruk NOD32 og minst en av de.

Hvor er det du har mailtjenesten din? Hotmail? Google? Yahoo? Det kan hende at e-posten din er blitt plukket opp av en eller annen liste, og hvis du har hotmail så er spamfilteret veldig dårlig der. Derfor kan endel av spammen havne i innboksen din.

Windows sin innbygde brannmur fungerer helt greit til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hotmail og vet at det ikke er det sikreste i verden men det er hva jeg har hatt i mange år nå. Tror du det hadde vært fint med en liten oppdatering, altså lage en ny hotmail account og passe på og bare bruke den til personlige ting og ikke registeringer på "tullesider"?

Så NOD32 + windows 7 firewall er bra nok for å si det sånn? Det jeg er redd for er at NOD32 finner ikke absolutt alt av spyware og virus men som andre programmer kanskje kunne funnet.

Lenke til kommentar

Skrap Hotmail, sats på gmail. Helt sinnsykt med plass (som med tredjepartsprogramvare kan brukes som en liten backup plass), og etter egen erfaring 99.99% av all spam havner i spamfilteret. Er du fornøyd med hotmail, så får du finne deg i at sjangsen for å få spam i innboksen er generelt sett stor i forhold til gmail.

NOD32 + Superantispyware og/eller Malwarebytes' + Windows 7 sin innebygde firewall. Da er du godt sikret til vanlig bruk.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Hvorfor? Mangler begrunnelse fra deg johome.

Som jeg sa tidligere, en antivirusprogram som har sanntidsskanning. En/to med on-demand... Grunn? Flere antivirusprogrammer som har sanntidsskanning klusser med hverandre, og dermed kan virus snike seg imellom uten at noen oppdager det. On-demand klusser ikke på noen som helst måte da disse er laget for å kjøre igjennom de valgte filene en gang.

Selvfølgelig er Comodo veldig bra. Har selv brukt den. Men personer som driver med vanlig nettsurfing, spilling, jobb-PC har generelt sett ikke bruk for noe mer enn Windows interne brannmur. Er man uansett dum nok til å la et skummelt program få lov til å gå igjennom brannmuren (her snakker vi ikke bare Windows sin) så synd trist leit for dem. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nå er det forskjell på antivirus og antimalware/spyware. Går fint an å kjøre NOD32 i sanntid, kombinert med f.eks. Malwarebytes med sanntidskjøring. De klusser ikke med hverandre. Men to antivirus, NOD32 og f.eks. Avast, anbefales ikke.

Sett bort fra det, så kan du ha hvor mange on-demand skannere du vil samtidig på PCen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...