DrDoogie Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Bruker nå Postgre<hvem er egentlig Hr. Post Gre?>SQL, og tenkte da å sette inn alle freedb-filene (eller, det vesentlige innholdet i dem) som jeg har på hd'en min. Det er vel da en litt under 1M filer tror jeg... og i den forbindelse lurer jeg på hva den mest effektive (raskeste) måten for å liste opp filer, parse dem, sette dem inn i databasen etc. er. Begynte da i min godtroenhet med: find exec cat | sed >> heile_skiten og hadde tenkt å jobbe videre med fila 'heile_skiten', men det tok litt mer tid enn jeg hadde forventet. Noen tips? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Dei fleste databasesystem har ein eksport til CSV (Comma Separated Values). Om du eksporterer til CSV og lagar ein tilsvarande database i PostgreSQL, vil du kunne importere det rett inn. Dersom du har mange tabellar kan dette derimot vere eit lite personlig h*lvete. Veit ikkje om din tidligare database støtter eksport til SQL-statements, eller om det finns verktøy for det; men i så fall er dette eit svært godt alternativ. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Ja... ok, nå dreier det seg altså om databasen freedb, som kan lastes ned og innstalleres på hd'en - som jeg har gjort. Jeg trodde da ikke at jeg kunne 'telnet localhost 888' (freedb-dæmonen lokalt) og gi den en kommando for å schpy ut alt i ei diger fil... men når jeg tenker meg om (doh!) så kan jeg vel egentlig bare parse tar-ballen som freedb kommer i, og på den måten unngå alle filene? Samt at det viser seg at postgre har en COPY funksjon for store mengder data. Case closed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå