Icetears Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har uheldigvis klart å knuse skjermen på laptopen min, og får nok ikke det tilbake på garantien da jeg har skrudd en opp og vært inni den før, dette er en ACER. Jeg har en gammel HP liggende med samme skjermdimensjoner så jeg lurer på om HP og ACER bruker samme type kabling så jeg lett kan switche over disse uten noe større problemer enn å få skjermene av og på? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det går ann å kjøpe ny skjermmodul ja, men det er ltt jobb å bytte det. Det var nylig en artikkel på dette tror jeg - der en gammel PC ble full-restaurert og skikkelig oppgradert, inkl. bytte av skjerm. søk litt og se på den (hadde bilder osv.) og se hva det involverer og om det er noe for deg. -Stigma Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Da jeg ødela min Dell Studio tenkte jeg at jeg kunne sette inn skjermen i en et par år gammel Acer, men det var et rent helsike å få til. Etter et par timer med skruing og kabling fant jeg ut at panelet ikke fikk kontakt med Acer'n. Det var samme oppløsning på begge skjermene btw. Uansett ønsker jeg deg lykke til om du bestemmer deg for å prøve. Det kommer til å bli vanskelig (hvis du er amatør når det kommer til laptop-hardware), spesielt om skjermen og lista rundt har innebygget webkamera og mikrofon. 1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har en gammel HP liggende med samme skjermdimensjoner så jeg lurer på om HP og ACER bruker samme type kabling så jeg lett kan switche over disse uten noe større problemer enn å få skjermene av og på? Det er flere ting enn bare fysisk størrelse som skal til. Men sjekk det reelle delenummeret på de 2 skjermpanelene. Og se evt på eBay etter en skjerm som har laget for din modell av Acer. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Okay, jeg regnet med at de har forskjellige patenter på de fleste løsningene sine. Hvor mye koster evt. en ny skjerm? Er det billigere å kjøpe en ny data oppi alt dette enn å begynne å påkoste seg reserve deler ? Det går ann å kjøpe ny skjermmodul ja, men det er ltt jobb å bytte det. Det var nylig en artikkel på dette tror jeg - der en gammel PC ble full-restaurert og skikkelig oppgradert, inkl. bytte av skjerm. søk litt og se på den (hadde bilder osv.) og se hva det involverer og om det er noe for deg. -Stigma Det var den artikkelen jeg tenkte på når jeg tenke å prøve å bytte skjerm selv. Endret 5. januar 2011 av SnapShoot Lenke til kommentar
Drooid Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har uheldigvis klart å knuse skjermen på laptopen min, og får nok ikke det tilbake på garantien da jeg har skrudd en opp og vært inni den før, dette er en ACER. Jeg har en gammel HP liggende med samme skjermdimensjoner så jeg lurer på om HP og ACER bruker samme type kabling så jeg lett kan switche over disse uten noe større problemer enn å få skjermene av og på? Husk på at noen skjermer krever mer strøm enn andre! Hvis du vil si modell navnet på PCen din, kan jeg sjekke om det er en bra pris på den på EET. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har uheldigvis klart å knuse skjermen på laptopen min, og får nok ikke det tilbake på garantien da jeg har skrudd en opp og vært inni den før, dette er en ACER. Jeg har en gammel HP liggende med samme skjermdimensjoner så jeg lurer på om HP og ACER bruker samme type kabling så jeg lett kan switche over disse uten noe større problemer enn å få skjermene av og på? Husk på at noen skjermer krever mer strøm enn andre! Hvis du vil si modell navnet på PCen din, kan jeg sjekke om det er en bra pris på den på EET. Uhm ja, Acer Aspire 5738ZG (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=573539) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Kjøp et nytt panel på ebay for drøyt 100 dollar. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 1400,- med moms på EET. Kan du sende link, vær så snill? Lenke til kommentar
GeirAk Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei Jeg trenger også ny skjerm til en acer aspire 5738zg, kan jeg også få link til hvor jeg får kjøpt en ny? Er det mye billigere på ebay enn i Norge? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Det er bare å søke, det. Her begynner de i underkant av 100 dollar. Husk at det kan lønne seg å kjøpe en billigere skjerm med dyr frakt for å få mindre mva (det er ikke mva på frakt). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Det er bare å søke, det. Her begynner de i underkant av 100 dollar. Husk at det kan lønne seg å kjøpe en billigere skjerm med dyr frakt for å få mindre mva (det er ikke mva på frakt). Så lenge varen koster 200 eller mer (etter tollvesenets valutakurser) er det også moms på fraktomkostninger. Ca USD 100 er godt over NOK 200,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå