Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med date jeg traff på nettet

Anbefalte innlegg

Hei.

Ok, her er saken. Jeg har aldri hatt en ordentlig forhold, dvs etter "barnekjærester" på barneskolen... Har vært en del ute på byen hvor jeg ved mange tilfeller har endt med roting på dansegulvet, men ikke stort mer. Har hatt et par flørter, som ender med at jeg sier jeg liker jenta etter noen dater, sier dette til henne, og ender med at hun bare vil være venner. Et problem er at jeg blir veldig nervøs når jeg er rundt jenter, hvor jeg ikke får åpnet meg og får vært den personen jeg egentlig vil være, men fremstår som en nervøs idiot.

Rett før jul traff jeg en dame på Facebook (ja, jeg vet), og vi begynte å prate. Etter en god kveld, sendte jeg en melding på Facebook om hun ville være med ut på date. Dagen etter får jeg en melding på mobil(jeg hadde ikke gitt henne nummeret mitt), hvor hun gjerne ville gå ut, helt samme dag. Jeg kunne selvfølgelig ikke denne kvelden, men vi pratet mye etter dette, og jeg sendte maaange meldinger, for mange... Vi avtalte og møtes 1. nyttårsdag, og vi møttes da til en hyggelig lunsj(trodde jeg). Etter daten ble vi enige om å møtes en annen dag, og de påfølgene dagene fortsatte vi og prate, og jeg fortsatte og sende melding på melding. Jeg spurte henne ut til førstkommende helg, men hun sa hun var opptatt, osv. Burde nok tatt hintet der, men fortsatte og mase, og kom hjem til en lite hyggelig Facebook melding. Litt samme saken som de to foregånde flørtene, hvor forklaringen at hun ikke så på meg som noe annet enn en venn, osv. Jeg følte der var annerledes med henne, men helt samme konsekvens som de to andre.

Spørsmålet er, hva gjør jeg galt? Jeg er ikke dum, jeg skjønner at jeg gjør mye feil her, men desverre er det sånn jeg er, pga lite erfaring, dårlig selvtillit, osv. Flaut og si det, men jeg har veldig lyst på en kjæreste, men føler meg ganske desperat, spesielt etter jeg har fått kontakt med en kvinne. Er det noen tips her inne, eller noen som kanskje føler seg hjemme i samme situasjon.

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jobbe med deg selv og selvtilliten din. Det du kan gjøre er f.eks begynne å finne minst 5+ ting ved deg selv som du er fornøyd med. Si dette i speilet (ja, det virker litt dumt, but hey, det er jo ingen andre som ser på deg når du gjør dette, og det hjelper faktisk) - gjør dette hver dag. Å begynne å trene er også en ganske fin ting.

Jenter liker gutter/menn som er selvsikre! Vær bevisst på kroppspråket (bevegelsen du gjør med hendene/armene dine mens du snakker :p) ditt, og bruk det ofte. Rett deg opp i ryggen. Da fremstår du som selvsikker.

Ikke vær for masete. Vis interesse, men ikke bli for ivrig, da blir mye spenningen borte.

De fleste merker når vedkommende er desperat, og det er direkte turn-off. Ta det med ro, prøv å ikke stresse, for kjærligheten dukker opp når du minst venter det og blablabla.

Synd det med jenten, men se heller på dette som en erfaring rikere.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør som Frk. Snasen sier. Selvtilit!

og jeg stusset litt over når du skrev "har veldig lyst på kjæreste, er desperat". Du har da ikke lyst på kjæreste du, du bare tror det, du lager en falsk virkelighet av hvem du er. Hva du virkelig vil, er å tette selvbilde hullene dine, i konsekvens fordi du ikke klarer å tette dette med erfaring og beviser (typiske sittuasjoner der du har brukt din selvtilit), så vil det mest naturlige veien være å prøve å fylle disse hullene med, nja.. kjærlighet, sex og følelser.

Så hør her, kjærlighet og følelser har masse med deg selv å gjøre. Du trenger faktisk ikke få kjæreste og du vil se at du heller ikke er særlig motivert for å få en "kjæreste" fordi du "bare trenger det". Jobb heller med deg selv, bygg opp deg selv og du vil se at kjærlighet er mer av sorten av å elske seg selv :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...