Gå til innhold

Trenger tips til HTC Desire HD

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en HTC Desire HD i posten i dag, men av en eller annen grunn fikk jeg ikke med noe som helst av manualer og sånt på engelsk. Alt var på fransk. Jeg lette opp en manual på nettet, men den sier meg ikke så mye. Derfor ser jeg meg nødt til å spørre dere her på forumet om tips. For å gjøre det lettere kan jeg ta det punktvis.

1. Jeg tok ut sim-kortet fra den gamle telefonen og pakket det inn i desire'n. Det funker helt fint, men hvordan får jeg alle kontaktene mine tilbake? Må jeg legge dem til på nytt? Noen er på telefonen, men det er en del på kortet også.

2. Jeg lekte litt med telefonen og fant adresselisten fra gmail, og på ett eller annet vis klarte jeg å legge til en fjott i favoritter-listen. Hvordan legger jeg til folk der, og hvordan fjerner jeg dem igjen?

3. Da jeg prøvde å endre bakgrunnsbildet fikk jeg ikke lov til å bruke hele bildet, men måtte beskjære det. Hvordan får jeg brukt hele bildet som bakgrunnsbilde?

4. Og når vi først er inne på det, kan jeg ha forskjellig bakgrunnsbilde for hver skjerm? Vi har seks, syv skjermer, så jeg vil gjerne ha et nytt bilde på hver eneste.

5. Vanlig SMS går fint, men hvordan får jeg brukt MMS? Jeg har enten Tele2 eller Chess. (godt mulig det er samme greia.)

6. Dumt spørsmål, kanskje, men telefonen står i Roaming hele tiden. Så vidt jeg vet leter den etter måter å koble til nettet på eller noe sånt, så det koster vel ikke noe? Og om det gjør det, hvordan slår jeg det av? Jeg har fjernet alt i network-setings.

7. Om jeg kobler til en trådløs bredbåndsrouter (den samme jjeg bruker på data'n), koster det noe å bruke telefonen på nettet? Hva med andre hotspots? (f.eks har Burger King gratis bredbånd.)

8. Om jeg har ladet batteriet helt fullt, hvor lang tid kan jeg forvente det varer om jeg spiller musikk sammenhengende på full styrke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det finnes mange måter å overføre kontaktene på. Via blåtann under førstegangsoppstarten av telefonen, legge alle på simkortet og over på telefonen, legge alle til f. eks din google konto også ned på telefonen, til dataen fra den gamle telefonen og over på den nye and so on.

2. Jeg bruker ikke favoritter, så har ikke sjekket det ut. Bortsett fra at du kan sjekke hvilken gruppe du har lagt en kontakt under dersom du går inn på kontakten, velger å redigere han/hun og ser under "gruppe".

3. Du kan f eks laste ned "Wallpaper Set & Save" ifra Market og bruke det til å legge inn bakgrunnsbilde isteden. Ellers må du rett og slett velge et bilde med riktige pixler i bredde og høyde for telefonen.

4. Tar jeg ikke feil så kan du IKKE ha det uten å legge inn et annet program som tar av seg den biten, men det er jo mye mulig det går på andre måter.

5. Du legger ved bilder og annet ved å trykke på bindersen når du skriver melding. Dersom den ikke er der så råder jeg deg til å oppsøke operatøren din for å få riktige innstillinger, eller utfør et google søk etter det samme.

6. Det er ikke farlig og ha den på roaming. Det som avgjør om den kobler seg opp er innstillingene du har på programmers synkronisering, samt om du har på 3G eller ikke. Du kan f eks laste ned "Switchpro" eller et annet lignende program til å styre de ulike funksjonene som 3G, WIFI, Bluetooth osv rett ifra hjemskjermen med et enkelt trykk.

7. Nei, da koster det ingenting. Spesielt ikke om nettet blir annonsert som gratis ;) Last ned "3G watchdog" dersom du er interessert i å vite hvor mye datatrafikk du generer utenom Wifi. Men Wifi er alltid gratis så lenge du ikke får annen info når du kobler deg opp (som på diverse flyplasser o.l).

8. Hvor mye din telefonen vil vare er litt usikkert. Det beste svaret finner du om du forsøker selv! Husk at batteriet blir bedre og bedre (hos meg ble det veldig mye bedre etter noen uker med ladinger), og du kan alltids finne informasjon om batteriet ditt og bruken under Innstillinger - om telefonen - batteri.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...