Gå til innhold

Død 3D-del på MSI GF4 Ti4200?

Anbefalte innlegg

Hei

Nettopp kjøpt MSI GF4 Ti4200, satt i kortet og installert drivere, windows booter som vanlig. All 2D virker, men 3d studio virker ikke, 3d mark og alle 3d-spill gir svart skjerm og timer ut! Har forsøkt 3 forskjellige driversett. Er 3D-delen på skjermkortet ødelagt?

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..

Er 3D-delen på skjermkortet ødelagt?

..

Tvilsomt.

Gå i dxdiag [start -> Run -> dxdiag] Se om du finner den delen som lar deg teste de forskjellige modes. Eks. direct draw osv... Det skal også stå en option for AGP akselerasjon. Har hatt et liknende problem før, der dette ikke var aktivert eller ikek tilgjengelig. Enkelt og greit fordi jeg ikke hadde driverne inne.

I mitt tilfelle ble problemet løst ved installasjon av AMD Miniport drivers da dette var et KG7 hk med AMD chipset. Har du VIA trenger du 4 in 1 eller Hyperion driverne. Velg så option AGP.

Ny DX installasjon vil kanskje også hjelpe på. Beklager jeg ikke kan hjelpe deg mer enn som så. Litt tynt kanskje. Men vanskelig er det for meg når jeg ikke er i Windows for øyeblikket.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for responsen.

Reinstallert DX9a og Via 4-in-1 Hyperion, rebootet og kjørt alle testene, DirectDraw og Direct3D ga problemer. Ingenting ble vist på skjermen, ingen roterende kuber eller noe som helst. Bare etter litt tid dialogboksen med spørsmål om jeg så ditt og datt.

DirectDraw Acceleration, Direct 3D Acceleration og AGP Texture Acceleration er alle Enabled.

Display Tab 1: No problems found. DirectDraw test results: Failure at step 5 (User verification of rectangles): HRESULT = 0x00000000 (error code) Direct3D 7 test results: Failure at step 32 (User verification of Direct3D rendering): HRESULT = 0x00000000 (error code) Direct3D 8 test results: Failure at step 32 (User verification of Direct3D rendering): HRESULT = 0x00000000 (error code) Direct3D 9 test results: Failure at step 32 (User verification of Direct3D rendering): HRESULT = 0x00000000 (error code)

Lenke til kommentar

Om kortet ikke funker så send det i retur, det skal funke.

Har akkurat samme kortet fra MSI selv og det funker toppers.

Det er forresten ingen grunn til at du ikke skal installere DX9, enktelte spill støtter deg jo selv om ikke skjermkortet ditt gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å slette dx9 og driverne til skjermkortet og lagt det inn på nytt.

Det finnes et program som kan fjerne DX, husker ikke adressen til det men jeg la ut en link i en tråd her for noen dager siden.

Jeg hadde også problem med DX på min maskin da jeg testa forskjellige drivere, men det ordnet seg da jeg fikk lagt inn DX og driverne på nytt.

Samme symptom som du har.

Lenke til kommentar

det ordnet seg da jeg fikk lagt inn DX og driverne på nytt.

Dette har jeg også gjort. Testet 5 forskjellige sett med drivere faktisk. 4 referansedrivere fra nVidia, og ett sett fra msi.com.tw

DirectX er også reinstallert.

Lenke til kommentar

..

Display Tab 1: No problems found.

..

Jeg er blank på problemet ditt. Ville trodd set skulle funket nu. Men akk. det jeg klippet ut fra quoten din. Kunne det tyde på at en evt. tv utgang på en måte blir satt mer i "fokus" enn feks. vga utgangen.?

Men det høres ut som en nasty driver feil også på den annen side.,

Hvilken driver versjon kjører du ? - Jeg har aldri hatt så mye problemer i spill o.l. med mitt GF 4 MX 440 SE kort i win som jeg hadde med 44.09. Mye spill tullet o.l. Sim City viste ikke korrekt, MaxPayne hadde tendeser til å la vegger bli til tak osv...

En kompis av meg med GF 2 hadde problemer med Tv ut på sitt kort med disse driverne.

Jeg la inn de driverne som kom før denne. Husker ikke tall. Og alt ble helmaks igjen.

Lenke til kommentar

alaruz: Har testet 5 sett med drivere, fra 20xx til 40xx og msi sine "egne".

Tv-utgangen er på ingen måte i "fokus".

Forbanna irriterende at det skal være sånn, når man bestiller et kort fra Komplett, så forventer man at det skal funke! :grumpy:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd et MSI GF4 Ti4600 i maskinen, og det funket problemfritt.

Ser ikke ut som det er noen tvil mer, kortet jeg fikk fra Komplett i dag var defekt ved ankomst. Får bare håpe Komplett gjør en god innsats med returvaren, og at det ikke tar for lang tid :

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...