Erratum Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Det har seg slik at jeg har bestilt PC (laptop) fra nettet, nærmere bestemt dell.no på mandag. Dagen etter, i dag, har jeg ombestemt meg, av flere grunner jeg ikke ser nødvendig å ta opp her. Pengene er trukket fra konto. Uansett, hvordan kan jeg gjøre dette på mest mulig smertefull måte? På den bestillingen jeg har gjort gjøres det en konfigurasjon (instalere bluray-spiller), vil dette bli noe problem mtp. angrerett? Jeg vil prøve å ringe dell i morgen å høre om det er mulig å bare kansellere og få pengene tilbake asap, men hvis dette er for sent og jeg må vente til jeg får PC-en, som er estimert 26. januar, for å så bruke angrerettenhva - hva er formalitetene jeg må huske på? Setter pris på raskt svar. Edit: Etter å ha svømt rundt på dell sine sider har jeg funnet ut at bestillingen fortsatt skal kunne avbestilles, noe jeg har gjort. Endret 4. januar 2011 av Erratum Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 MEST mulig smertefullt?? Regner med at det skal være "minst"? Konfigurasjonen din vil ikke være noe problem mtp angreretten, men de vil nok sørge for å få konfigurasjonskostnadene dekket ved å beholde en del av salgssummen. Dette er helt greit iht f.kj.loven. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 MEST mulig smertefullt?? Regner med at det skal være "minst"? Konfigurasjonen din vil ikke være noe problem mtp angreretten, men de vil nok sørge for å få konfigurasjonskostnadene dekket ved å beholde en del av salgssummen. Dette er helt greit iht f.kj.loven. Du har selvfølgelig rett En ting jeg lurer på nå. Når jeg fylte ut kansellering-skjemaet var ordrestatus "under arbeid", noe som vil si at jeg skulle kansellere uten problemer. Etter jeg sendte inn skjemaet sjekket jeg igjen, ja "under arbeid". Når jeg sjekket på nytt i dag sto det "under produksjon" hvor det da er for sent å kansellere. Hva skjer nå? Kan jeg få noe medhold siden jeg kansellerte, mens status var "under arbeid", eller har jeg ingenting jeg skulle ha sagt her? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Når du har lagt en ordre så er den bindende, men du har som sagt angrerett. Om butikken tilbyr deg å kansellere ordren før den er satt i produksjon eller ei, er vel såvidt jeg vet ikke regulert av lovverket, så du kan nok ikke bruke det mot dem. Ved varer som bygges på bestilling el.l. kan butikken ta et gebyr hvis den avbestilles som skal dekke kostnadene de har hatt med bestillingen. Vet at enkelte gebyrer er helt oppe i 1.500 kr på stasjonære byggepc'er. Det er bare å ringe til dem så fort som mulig for å prøve og fikse dette! Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Kan konkludere med at nå er bestillingen "avbrutt", takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå