Gå til innhold

Ferietips for ungt kjærestepar?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg og damen har begynt å se på mulige reisemål til sommeren. Vi tenkte å være tidlig ute med bestillingen, det er vell nå det er billigst å sikre seg hotell og flybilletter?

Vi er åpen for det meste, men vi ser for det meste etter billige plasser med noen fine strender. Sett litt på Alanya i Tyrkia, hvor det er svært billig..Det som er minuset er jo det store antallet festglade mennesker, kunne vert gøyere med en litt roligere plass.

Nice i Frankrike virker enormt spennende f.eks, men der er prisene ganske store iforhold til Tyrkia..

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALDRI alanya. Var der i fjor med kjæresten min og noen venner. Vi var der mnd skiftet juli/aug. (Varmeste tiden, jeg vet det) Men herregud for en varme. Umulig å ligge på stranden. Brant beina av deg om du var borti sanden. KVELENDE varme på de delene av hotellrommet det ikke var air condition. Men dette var ikke det værste! Folka der nede er helt ufordraglige. Mennene tror de kan gjøre hva de vil med kvinner. Hadde sikker 10 svært ubehadlige episoder på en uke. For å nevne noen var det en taxi sjåfør som skrøt over størrelsen på kuken sin til en av jentene samtidig som at han "poket" henne i puppene. Det var og en servitør på en restaurant som prøvde å kysse en annen jente i gruppen vår. Strøk igjennom håret hennes og kom med ekle kommentarer som "do you always make love when you eat?" til tross for at hun gav an veldig seriøse blikk og sa rett ut "Can you PLEASE STOP" og "please just leave me alone!".

Det var rett og slett et helt JÆVLIG sted. Skal ALDRI dit igjen. Sånn helt seriøst så hadde jeg ikke reist om jeg hadde fått gratis tur med alt inkludert..

-Dats :)

Lenke til kommentar

Det var rett og slett et helt JÆVLIG sted. Skal ALDRI dit igjen. Sånn helt seriøst så hadde jeg ikke reist om jeg hadde fått gratis tur med alt inkludert..

-Dats :)

Ayay.. Såpass faktisk.

Jeg kan tenke meg at Alanya-folkene er mer vandt med halv-galne Skandinaviere som kommer ned for å drikke seg dritings og knulle rundt, så derfor syns jeg plassen virker litt "feil" for en rolig, romantisk tur.

Lenke til kommentar

Bør jo være mulig å finne en rolig, gresk øy.

Har aldri vært på noen av øyene i Hellas, så kan dessverre ikke anbefale noen.

En annen mulighet er jo å kombinere det med storbyferie. Da har man ofte litt mer å se på også. Da er jo eksempelvis Barcelona et alternativ.

Hvis dere tar dere råd til et ekstra kult hotell, så kan jeg anbefale W Hotel. Ligger helt ytterst på piren, og har fantastisk utsikt mot sjøen.

Lenke til kommentar

Bør jo være mulig å finne en rolig, gresk øy.

Har aldri vært på noen av øyene i Hellas, så kan dessverre ikke anbefale noen.

En annen mulighet er jo å kombinere det med storbyferie. Da har man ofte litt mer å se på også. Da er jo eksempelvis Barcelona et alternativ.

Hvis dere tar dere råd til et ekstra kult hotell, så kan jeg anbefale W Hotel. Ligger helt ytterst på piren, og har fantastisk utsikt mot sjøen.

Var i Barcelona ifjor, var ganske digg der. Ble dog ranet av en gjeng protistuerte, så har litt bismak til den byen :p

Men Hellas er spennende. Skal sies at jeg ikke er noe varme-menneske, så når gradestokken krysser 30 er jeg bortimot i svime.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke liker mer enn 30 grader, så kan det være lurt å holde seg litt lenger nord midt på sommeren.

Du kan jo for eksempel undersøke kysten av Toscana. Har kjørt oppover der, og det er en hel haug med pittoreske landsbyer i fjellsidene.

Usikker på klimaet på Sardinia midt på sommeren, men det virket på meg som et perfekt sted for en kjæresteferie. Mistenker at det er en smule dyrt der, da.

Vestkysten av Frankrike kan jo være et alternativ. Der har jeg aldri vært, så jeg kan dessverre ikke anbefale noen konkrete steder.

Lenke til kommentar

Om dere vil ha strandliv og Frankrike uten å betale rivierapriser så dra til Biarritz.

Am dere absolutt skal til rivieraen så har Nice har ikke noen god strand, reis da heller til den mer ungdommelige Juan les Pins. Der er det også muligheter for billigere overnatting. Har selv både vært på camping og på hotell der.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Side i Tyrkia er en veldig fin plass, der var kjæresten og jeg sist sommer. Rolig og behagelig sted. Ellers kan jeg anbefale Sozopol i Bulgaria, som heller ikke er noen utpreget festplass, men veldig romantisk. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Vel. Eg har ikkje reist allverden, men har reist meir utanfor Europa enn innanfor. Det eg tenkte då eg sat i skybaren på Traders hotel i Kuala lumpur (Malaysia) var at der hadde det jaggu vert fint å hatt damefølge! Utsikt mot Petronas twin towers som lyser opp i kveldsmørket. Ein veldig romantisk setting utan tvel. Ei av øyene utanfor hadde nok og vert knas for eit kjærestepar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...