ChL Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 er det egentlig noen vits i å lade et batteri, til f.eks 7250, i 12 timer og lengre? ? i disse dager mener jeg? det holder vel å lade til den er full og ikke lader mer? og gjør det noe å bruke opp den strømmen som er på batteriet når man kjøper telefonen ny? hvor mye har dette eventuelt å si for levetiden senere? Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 er det egentlig noen vits i å lade et batteri, til f.eks 7250, i 12 timer og lengre? ? i disse dager mener jeg? det holder vel å lade til den er full og ikke lader mer? og gjør det noe å bruke opp den strømmen som er på batteriet når man kjøper telefonen ny? hvor mye har dette eventuelt å si for levetiden senere? For levetiden så kan man si at man mister ca 30% ved ikke å optimalisere batteriet ved topplading 2 ganger a 16 timer med full utlading. Man mister også ca. 10 til 15% av kapasiteten til batteriet ved ikke å gjøre dette. ( dvs. kortere samtale/standbaytid) Lenke til kommentar
Goody Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Mener du virkelig at jeg skal lade telefonen min 2x16 timer de to første gangene?? Hehe...jeg som trodde at jeg var ferdig med den utålmodige 16-timers ladingen Men jeg vil selvfølgelig ha optimal batterikapasitet på min T610. Noen som kan bekrefte at jeg virkelig bør pine meg igjennom 16 timer til med lading? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg ladet min 7250 i fem timer de fem første gangene, og batteriet har holdt i cirka en uke fra første lading (ved normal bruk - hva nå enn det vil si ). Samme behandling har mine tidligere telefoner fått, og jeg har aldri hatt problemer med dårlig batterikapasitet. Syns egentlig det er rart at Nokia ikke opplyser om hvordan man skal behandle batteriet, spesielt de første ladingene, ettersom dette er noe mange lurer på. Lenke til kommentar
Goody Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jepp...det burde absolut SE også gjort. Står ingenting annet enn hvordan man kobler til lading og hvor lenge vanlig lading pågår. Lurer veldig, så jeg lar telefonen stå i 16 timer, såfremt ingen stopper meg 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå