Gå til innhold

Hvordan klippe ut deler av fra prosjekt og lage nytt prosjekt i Magix, altså flytte fra ett prosjekt til et annet?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Pinnacle før, og der var alt så enkelt.

Men siste versjonen av Pinnacle er så ustabil at jeg har begynt å prøve meg på Magix i stedet, men Magix er langt fra så intuitivt som Pinnacle.

For eksempel prøver jeg nå dette:

Jeg har lastet inn tre videokassetter på en gang. Så tenkte jeg å lage tre ulike prosjekt ut fra dem. Jeg merker noen scener i Edit-visning og prøver å kopiere dem. Så lager jeg et nytt prosjekt og prøver å lime inn det jeg har kopiert, i det nye prosjektet.

Men da får jeg beskjeden: The clipboard is empty.

I Pinnacle var dette enkelt.

Noen som kan veilede meg?

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon har du? Dette gjelder MEP 16 og 17:

Et prosjekt kan bestå av én eller flere filmer. Hver film ligger på sin egen Timeline, på samme måte som du kan ha flere dokumenter oppe samtidig i Word, og veksle mellom dem med Vindu- tasten eller Ctrl+F6.

Bruk aldri Storyboard til redigering.

Jeg antar du har lagret de tre kassettene som 3 prosjekter. (med filending .MVP eller MVD). Selve film-filene er kanskje AVI-filer.

Åpne Kass 1 i Magix.

Klikk Filmhjulet under monitoren, der vises Kass 1 med en hake foran, under det New movie (Ctrl+Alt+N) og Rename movie. Klikk New movie, du får et lite vindu: A movie is still open … Svar Don't close.

Nå har du fått en ny tom Timeline, og kan trekke Kass 2 ned på Timeline. Gjør det samme én gang til, så har du alle tre filmene på hver sin Timeline.

Velg enda en New movie, så har du en tom Timeline (nr 4) til å samle dine klipp fra de forskjellige filmene på.

Nå kan du gå til Kass 1 ved å klikke Filmhjulet eller Ctrl+F6, markere det du vil kopiere, trykk Ctrl+C, veksle til nr 4 med Ctrl+F6 og trykk Ctrl+V (lim inn). Husk at klippet kommer der hvor markøren står. Slik kan du samle klipp fra de forskjellige kassettene.

Dette prosjektet med 4 filmer kan du lagre med nytt navn og fortsette redigeringen siden.

Når du er ferdig, må du slette Kass 1, 2 og 3 med Ctrl+F4, (Delete movie uten å lagre) og lagre det nye prosjektet ditt (Nr 4, som består av én film) med et nytt navn.

Håper du kommer i havn, spør mer om du tror jeg kan hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for grundig svar. Jeg svarer deg under:

Hvilken versjon har du? Dette gjelder MEP 16 og 17:

Jeg har nummer 9.0.1.60.

Et prosjekt kan bestå av én eller flere filmer. Hver film ligger på sin egen Timeline, på samme måte som du kan ha flere dokumenter oppe samtidig i Word, og veksle mellom dem med Vindu- tasten eller Ctrl+F6.

Bruk aldri Storyboard til redigering.

Jeg antar du har lagret de tre kassettene som 3 prosjekter. (med filending .MVP eller MVD). Selve film-filene er kanskje AVI-filer.

Åpne Kass 1 i Magix.

Nei, jeg har lagret dem som én enhet. Tenkte det var greit å ha tre timer samlet og redigere ulike DVD-er ut fra helheten.

Klikk Filmhjulet under monitoren, der vises Kass 1 med en hake foran, under det New movie (Ctrl+Alt+N) og Rename movie. Klikk New movie, du får et lite vindu: A movie is still open … Svar Don't close.

Nå har du fått en ny tom Timeline, og kan trekke Kass 2 ned på Timeline. Gjør det samme én gang til, så har du alle tre filmene på hver sin Timeline.

Velg enda en New movie, så har du en tom Timeline (nr 4) til å samle dine klipp fra de forskjellige filmene på.

Nå kan du gå til Kass 1 ved å klikke Filmhjulet eller Ctrl+F6, markere det du vil kopiere, trykk Ctrl+C, veksle til nr 4 med Ctrl+F6 og trykk Ctrl+V (lim inn). Husk at klippet kommer der hvor markøren står. Slik kan du samle klipp fra de forskjellige kassettene.

Dette prosjektet med 4 filmer kan du lagre med nytt navn og fortsette redigeringen siden.

Når du er ferdig, må du slette Kass 1, 2 og 3 med Ctrl+F4, (Delete movie uten å lagre) og lagre det nye prosjektet ditt (Nr 4, som består av én film) med et nytt navn.

Ingenting av dette virker hos meg, dessverre.

Det eneste jeg ønsker, er å kunne kopiere visse deler av hovedprosjektet og åpne et nytt prosjekt og lime de delene inn. Men da blir det bare at "The clipboard is empty", altså ulikt Pinnacle, som jeg brukte før.

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...