TommyL Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Hei! Ville bare dele mine erfaringer med Digistore.no, slik at ikke andre går i samme fella som meg. For tre ukers tid siden bestilte jeg en liten auto HDMI switch, og skulle betale med VISA kort. Etter en uke var ordren enda ikke sendt, så jeg ble litt utålmodig og sendte en mail hvor jeg spurte om de hadde noe formening om når de ville sende pakka avgårde. Fikk ikke svar. Sendte så en mail hvor jeg skrev at jeg avbestilte ordren, da de ikke kunne svare når den kom til å bli sendt, eller om de i det hele tatt hadde varen på lager. En uke etterpå kom det en mail hvor det stod beklager for den sene svartiden, og at ordren min var avbestilt og alt var ok. Så sjekker jeg nettbanken her om dagen, og finner ut at Digistore har trukket meg 321,- for switchen den 29.12, og ingen pakke er mottatt. Jeg sendte så mail hvor jeg skrev at de hadde med å sette tilbake pengene litt faderlig fort, men selvfølgelig ingen svar. Så nå må jeg kontakte VISA for å få dem til å trekke tilbake pengene fra digistore for en vare som ikke er mottatt. Håper de mister retten til VISA betalinger for dette, makan til svindlersjappe. Selvfølgelig umulig å å tak i noe telefonnummer til dem, de er vel ikke interessert i sinna kunder på telefonen hele dagen. Så en liten advarsel, ikke kjøp noe hos digistore.no, og betal ihvertfall ikke med kredittkort! MVH Tommy Endret 4. januar 2011 av TommyL Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Når bestillte du? Når avbestillte du? Visa kjøp så blir som regel beløpet reservert og om det blir trekket så skal man få tilbake pengene, men det kan ta noen dager! Så kanskje aller først å være litt mer tålmodig. Har selv opplevd at visa trekk som ikke skulle ha skjedd har tatt over 1 uka å komme tilbake igjen. Surt om det er mange tusen, men for 300kr så dør man ikke av det på 1-2 uker. Om du ikke har fått tilbake pengene i løpet av den tiden, da er det noe galt! Men klart, om du har avbestillt i god tid før trukket og de har bekreftet med god tid. Så skulle det ikke være trukket i det hele tatt og det reserve beløpet skulle da være på kontoen og blitt frigjort i løpet av ett par dager. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Neida, det er ikke store summen, så det overlever jeg. Det er bare det at det er en forbasket uting at mange nettbutikker trekker pengene før varen er sendt. Det var et trekk, en reservasjon hadde jeg sett forskjell på i nettbanken. Det tok vel ca 10 dager fra avbestilling frem til de trakk meg. MVH Tommy Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om det er 10 dager fra du avbestilte OG de bekreftet avbestilling før de trakk. Da burde systemet ha mer enn god nok tid til å unngå trekket. Stå på kravene iallefall. For uten vare skal du ha pengene igjen! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Telefonnummer finner du her på siden dems. Ikke vanskelig i det hele tatt. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Så en liten advarsel, ikke kjøp noe hos digistore.no, og betal ihvertfall ikke med kredittkort! Det er nettopp det du skal, betale med kredittkort altså. Antar du forsøker å advare mot debetkort. I slike tilfeller er kredittkort en ekstra forsikring da det er kredittselskapet som tar risikoen for deg... Litt pes, javel, men du får tilbake pengene dine relativt enkelt. Wish Endret 5. januar 2011 av WishYou Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Telefonnummer finner du her på siden dems. Ikke vanskelig i det hele tatt. Da er jeg også blind. Står ikke noe telefonnummer der.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Står et faksnummer der. Ser for meg mange kreative sinnafakser man kan sende Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Er da helt normalt at beløpet blir reservert på konto ved varekjøp. Noen ganger skjer det helt automatisk får så å belaste deg endelig når varen sendes. Er fint lite vits å skrike høyt om dette før du i alle fall har ventet en uke på pengene. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Har du lest tråden? Jeg kan se forskjell på reservasjon og trekk. Dette er et trekk. Dessuten var det 10 dager etter at den ble bekreftet avbestilt. Varen er ikke sendt heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå