akaoskar Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei! Jeg er en gutt på 19 år veier ca 75 kg er 185 høy. har ikke trent siden jeg spillte innebandy da jeg var 13 - 14 år gammel. jeg skal nå ta meg sammen å begynne å trene. noen som kan gi meg noen gode råd og tips? Mange av vennene mine tar protein shaker osv. hva er dette til og hva vil det hjelpe meg? Jeg må si jeg er veldig dårlig til å spise sunn mat.. noen tips her? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvis du vil trene styrke bør du sette opp et program, evt følge andre program som RYP, 5x5 Stronglift eller andre. Programmene bør uansett inneholde knebøy og markløft, veldig viktige øvelser selv om mange "nybegynnere" syns det er kjedelig å trene noe som ikke drar damer kan du si Proteinshaker er nesten som o'boy eller Nesquick, men har høy proteinmengde. Proteiner hjelper kroppen å bygge seg opp igjen etter trening, men man må fortsatt få mesteparten av proteinene gjennom vanlig mat og kosthold. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nr1: Les til øya detter ut på iform Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/04/tema/trening/helse/14823671/ Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvis du er helt ny i forhold til trening og sånt, vil jeg først og fremst anbefale deg å definere noen mål med treningen. Det er det absolutt viktigste. Ikke er det så mye som skal til heller, og det hjelper om målene er så konkrete som mulig: "I løpet av *et tidsrom* SKAL jeg *gå opp/ned i vekt/styrke*" "I løpet av 6 måneder skal jeg, via et balansert kosthold og fast trening ha gått ned 10kg". Selvfølgelig putter du inn hva enn du kunne tenke deg å oppnå med treningen. Jeg vil anbefale treningsopplegget Release Your Potential som du kan laste ned gratis. Bruker selv dette programmet, og syns det er utrolig enkelt og greit å forholde seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå