Gå til innhold

Hjelp til valg av Skole?

DanielPSP

Anbefalte innlegg

Hei hei !

Jeg har et ganske stort spørsmål...

Jeg er en gutt på 16 år, blir 17.. Og vi skal snart velge 2. året VGS...

Jeg går nå VG1 Elektro og sliter veldig med hvilken linje jeg skal velge videre.

Fort på sak, jeg liker og pusle med ting som gjelder data, ikke software men hardware.. Jeg liker også og lage ting, sånn som høytaler kasser. Slik småplukk osv.

Jeg har også funnet et stor interesse i "de logiske kretsene". På skolen bruker vi et program som kalles "logisim" som rett og slett er genialt! Så jeg føler jeg har stor interesse innen feks. småe kretser.

Er det noen som har noe tips til hva jeg burde gå? Noen som har samme interesse som har noen gode/dårlige erfaringer?

jeg elsker også gravemaskiner, kraner og slike kjøretøy, men har hørt at jobb med annleggs trafikk har veldig dumme arbeidstider? Siden jeg ser på meg selv som en gutt med store håp om en bra familie så vil jeg helst ha noe med greie arbeids tider. Sefølgelig må man regne med overtid og slikt nå og da, men om mang jobber på en byggeplass kan det fort bli litt vel mye?

HÅper noen der ute har erfaringer og komme tilbake med! Alt taes imot med mange takk ! :) Hilsen Daniel Bertelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tatt testen på vilbli.no ?

Siden du liker hardware på data og liker store maskiner noe som fly er, kanskje avionikker vil være noe for deg ? Isåfall må du velge flyfag som andre valg :)

Her står det litt om det: http://vilbli.no/4daction/WA_Kompetanse/?ASP=34129474&Ran=103025&Niva=V&Return=WA_kurstilbud&TP=04-01-11&Kompetanse=V.EL4003&Expand=0

Tok en titt på den testen nå, TIP kom først, så bygg og anleggsteknik og så elektro.

Må lese litt mer om flymekanikker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...