TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 INstallerte H50 ehr om dagen. Har overklokka fra 2,6 -> 3,3 Ghz. Idle temp er rundt 40c, load 50-60. Dette er mye. Har jeg gjort noe galt..? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hva slags CPU og kjølepasta er benyttet? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvilket kabinett du har er jo også relativt, sleng med det sammen med cpu info Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Intel i5 750 @ 3,3 GHz MX-3 termisk pasta. EDIT: Kabinett er noe fra chieftec. Endret 4. januar 2011 av Jevrio Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Load temp virker da helt grei, dersom det er etter en stund i Prime95? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Skal kjøre Prime 95 idag. Og ta bilde av temp, så hvordan etter 5-6 timer prime95. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 rengjorde du skikkelig før du satte på kjøler? Jeg gikk ned 6 grader i IDLE etter jeg gjorde det en gang. Også, snakker vi kjernetemperaturer eller tCase? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Men herre da man, du måler ikke load tempen etter 5-6 timer i 100% insane burn på CPUen. Det er jo radiatoren som skal gjøre mesteparten av kjølejobben her. Sett den i en push/pull med noen gode vifter som har høy static pressure. Hva med volten da? Og når du la på MX-3. Fikk du fjerna alt av kjølepasta på en renslig måte, så det ikke lå noen rester igjen, eller masse ekle stoffer, Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Men herre da man, du måler ikke load tempen etter 5-6 timer i 100% insane burn på CPUen. Det er jo radiatoren som skal gjøre mesteparten av kjølejobben her. Sett den i en push/pull med noen gode vifter som har høy static pressure. Hva med volten da? Og når du la på MX-3. Fikk du fjerna alt av kjølepasta på en renslig måte, så det ikke lå noen rester igjen, eller masse ekle stoffer, Ja, det skal holde med 20-30 minutter. Da pleier temperaturen å ha stabilisert seg. Å kjøre Prime95 over flere timer er for å teste stabilitet, ikke temperatur. Hvis radiatoren blåser ut av maskina, har temperaturen inni kabinettet en del å si også. Du vil ikke få lavere temp på CPU enn 5-10 grader over temperatur på luft over radiator. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Vifta blåser inn i radiator, ikke ut av PC. Tenkte å ha en ekstra på andre sida av radiator, men ikke nok skruer. Testet stabilitet og temp på en gang jeg. Etter å ha satt volt til auto, får jeg ikke lengre failed i Prime95. Er nå i XP, vanligvis i Win7, men tror samme temp. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 bruk de 4 skruene du har og bruk 2 på hver side det funker som fjell det sett den en skruen i høyre hjørne og den andre nede til venstre så sitter viftene godt nok Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Vil det gjøre stor forskjell? Ser du har samme, får du fine temperaturer? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Samme på ekstra vifte, har nå 40-50c på idle, og 60-80 under load-full load. Dette er med OC 3,5GHz -> 4GHz. Har 3,5GHz nå, men skal opp på 4 så snart jeg får det til å funke, uten fps-drop (fra 80-90 til 50 i BFBC2) i spill ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå