coly Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei. Trenger ett sett med friske øyne til å vurdere min vei mot generell studiekompetanse. Min bakgrunn: Gikk ut av treårig videregående yrkeskole uten å få lærlingplass/fagbrev. Hoppet direkte over på forkurs til ingeniørutdanning. Basert på oversikten til samordna (helt nede til høyre), så vil en som består forkurset mangle Norsk, Engelsk og historie for å få generell studiekompetanse. Engelsk-kravet er jeg informert om at er dekt på videregående. Er det da bare for meg å ta privatisteksamen i Norsk og Historie for å kunne vurderes på 23/5 regelen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 I utgangspunktet skulle jeg tro det, men jeg det jeg lurer på er hva du gjorde tredjeåret? Hvis du tok påbygning det året så har du jo GENS derfra. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 I utgangspunktet skulle jeg tro det, men jeg det jeg lurer på er hva du gjorde tredjeåret? Hvis du tok påbygning det året så har du jo GENS derfra. Det er jo flere 3-årige løp innen yrkesfag. Jeg gikk på et slikt selv, men hoppet av etter to år til fordel for påbygg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Er ikke de fleste 4 årige? 2 år skole 2 år lære? Men det jeg stusset over var at han sa at han ikke fikk noe fagbrev. Logisk sett, hvis han ikke hoppet av så skulle han jo da ha tatt påbygning det siste året, altså har han GENS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå