unwill Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg brukte ME da den kom ut, og brukte den helt til XP kom ut, så det var en stund... grunnen til at jeg brukte den så lenge er at jeg egentlig ikke hadde så store problemer med den. Den var relativt rask til å boote, og selv om stabiliteten ikke er på langt nær som i XP, så var det ikke verre enn å boote 1 gang om dagen liksom. Den gangen så var ikke 1 gang om dagen så ille egentlig, 98 var jo like ille selv. Aner ikke hvorfor folk opplevde så mye problemer med ME, men jeg hadde iallefall ikke. Men nå bruker jeg XP og tror det er det beste OSet Microsoft har lagt hittil... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 da jeg snakket med support (litt for mange ganger i løpet av ME tiden) så sa de at ME er veldig sær på sammensettningen i maskinen, noe som kunne forklare tildels mange bluescreens etc Lenke til kommentar
frans Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Windows Me skulle kombinere det beste (stabiliteten og 32-bits kjerne) fra NT kjernen og brukervennligheten og ytelsen i Win9X kjernen (16 bits kjernen). Det er noe som MS ikke fikk helt til. Har brukt WinMe i 1,5 år og XP i halvt år. Må si at WinMe faktisk overrasket med sin stabilitet. Det kunne gå måneder mellom hver kræsj. Ulempen var minnehåndteringen. WinMe krevde egne memory program da det gikk fort å fylle 192 MB. Min Win XP kan kræsje fire-fem ganger for dagen. Spesiellt utforskeren og office programmene. En "bluscreen" hverdag med Window XP er blitt så vanlig at jeg ikke merker det mere. Nesten like ille som Win95. Skulle kanskje heller hatt w2k.... Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Me ble utviklet i begynelsen med en tanke om at de skulle kombinere 9x og nt. Dette tok dem lengre tid en de hadde trod, så de dreit i det og laga heller et os bare får å gi ut et os til hjemmemarkede. Lenke til kommentar
swaisi Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Da jeg brukte ME, jeg lover at dette er sant: Jeg gjenoppretta den 23 ganger(formaterte den) før jeg kjøpte XP. Jeg prøvde ut en ting. Jeg hadde jo alltids lastet ned kazaa og opera og mange andre programmer med engang jeg gjenoppretta dataen. Nå ville jeg prøve en ting: Jeg instalerte KUN en ting: Telenor Internett ADSL- cd'en jeg fikk av telenor. Ikke instalerte jeg noen andre verdens ting. Da mener jeg ting som ikke er godkjent av Microsoft. Men det hadde ikke gått to dager før jeg fikk en melding om at "lyden har forsvunnet"(driverne hadde blitt slettet). Det var ikke noe problem for jeg bare leste ting og hadde ikke bruk for lyd. Plutselig etter noen dager kommer en bluescreen frem om at den ikke fant en .... fil. Jeg prøvde ting for få den fikset blant annet å ringe HP support og microsoft. Begge sa at den eneste løsningen er å formatere den......... ME er dritt. Kort Sagt!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå