FlyDuc Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei! ^^ Jeg og familien min skal til Tyrkia i ferien, så tenkte jeg det ville være morsomt om kjærsten min kunne også være med. Men hun har Thai Pass, så hun må søke Visum. Vi er begge 17 år gamle så blir litt vansklig å dra fram og tilbake til Oslo. Har bestilt biletter allerede, så lurte på om noen vet om hvordan man får visum? Har sendt en mail til ambassaden og fikk et skjema. Fyller den ut imorra, ferien er ikke før vinterferien så har god tid eller? hørt at man burde søke i god tid så ja. Jo transport, Jeg og hun vil mest sannsynelig bruke tog til Oslo, fra Fredrikstad/Sarpsborg. Jeg er ikke sikker på engang hvor vi ender opp med tog osv. og hvor langt det er å gå til der man skaffer visum? har bare shoppa rundt i nærheten der ellers. MvH Duc Er det noe mer dere trenger å vite så bare si ifra? ^^ Lenke til kommentar
William_S Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Tyrkiske visum skal ikke være noe stress etter det jeg har hørt. Er vel stortsett å sende inn søknaden for så å få visumet tenker jeg. Så lenge hun har permanent oppholdstillatelse i Norge burde det gå greit å få det på ambassaden i Oslo. Om det er stress for dere å dra inn til Oslo kan dere vurdere å bruke Visumservice eller noe, men det vil koste en del ekstra. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vi er begge 17 år gamle så blir litt vansklig å dra fram og tilbake til Oslo. Jo transport, Jeg og hun vil mest sannsynelig bruke tog til Oslo, fra Fredrikstad/Sarpsborg. Jeg er ikke sikker på engang hvor vi ender opp med tog osv. og hvor langt det er å gå til der man skaffer visum? har bare shoppa rundt i nærheten der ellers. Tog fra Sarpsborg på lørdag koster 190 kroner hver vei, og det tar halvannen time. Da havner du rett på Oslo S, og hvis du regner dette som vanskelig kommer du til å få et sjokk senere i livet. Ambassaden ligger i Halvdan Svartes gate 5, som er på sør-siden av Frognerparken. Når du kommer til Oslo kan du bare ta t-bane til Frogner plass, eventuelt ta en buss mot Bygdøy. Det er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Tog fra Sarpsborg på lørdag koster 190 kroner hver vei, og det tar halvannen time. Da havner du rett på Oslo S, og hvis du regner dette som vanskelig kommer du til å få et sjokk senere i livet. Ambassaden ligger i Halvdan Svartes gate 5, som er på sør-siden av Frognerparken. Når du kommer til Oslo kan du bare ta t-bane til Frogner plass, eventuelt ta en buss mot Bygdøy. Det er ikke vanskelig. Tja nå glemte du å nevne at ambassadene mest sannsynlig er stengt på lørdager da... Lenke til kommentar
FlyDuc Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Vi er begge 17 år gamle så blir litt vansklig å dra fram og tilbake til Oslo. Jo transport, Jeg og hun vil mest sannsynelig bruke tog til Oslo, fra Fredrikstad/Sarpsborg. Jeg er ikke sikker på engang hvor vi ender opp med tog osv. og hvor langt det er å gå til der man skaffer visum? har bare shoppa rundt i nærheten der ellers. Tog fra Sarpsborg på lørdag koster 190 kroner hver vei, og det tar halvannen time. Da havner du rett på Oslo S, og hvis du regner dette som vanskelig kommer du til å få et sjokk senere i livet. Ambassaden ligger i Halvdan Svartes gate 5, som er på sør-siden av Frognerparken. Når du kommer til Oslo kan du bare ta t-bane til Frogner plass, eventuelt ta en buss mot Bygdøy. Det er ikke vanskelig. Det er ikke noe vanskelig å ta toget til Oslo nei, men de er bare åpne fra man-fre fra 9 til 13. Kjipe tider midt i skoletiden. Takk for t-bane og buss stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå