Gå til innhold

Sydentur i oktober for venninner (17-18 år)- HVOR?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er tre venninner på 17 og 18 år, som planlegger sydentur i begynnelsen av oktober. Vi vil reise til et mest mulig værsikkert sted, hvor det er fine sandstrender og relativt billig. Fint hvis det er en plass det skjer litt, men samtidig ikke et rent "party sted" som Ayia Napa ol. Har tenkt litt på Puerto del Carmen på Lanzarote, er det noe å anbefale?

Takk på forhånd!

Endret av Mariss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt til det kjedsommelige i noen tråder her så er Tel Aviv en by man burde vurdere. Masse party, men samtidig masse opplevelser. Nordmenn trenger ikke visum til Israel for opphold opp til 3 måneder. Book dere inn på et hostel og nyt livet, dra til Jerusalem på en dagstur, ja det er mange ting man kan gjøre. Jeg synes Tel Aviv er det "glemte" partystedet blant nordmenn.

Alternativt har man Malta. Mye spennende å se der også i tillegg til en del fest og morro. Her må også en utflukt til Gozo overveies.

Begge de to stedene skal være greie i oktober, iallefall så er Tel Aviv det hvor det selv på denne tia av året er 20-25 grader.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Hva med Florida?

Aner ikke hva budsjettet deres er, men det skal ikke være umulig å havne på 7000-ish per person for én uke med flybilletter og leie av leilighet.

Florida er ikke så kult for 17-18åringer? De er interesserte i å ta seg en liten fest (les: Alkohol) som ikke er tilgjengelige for folk i alderen, de har ikke muligheter for å komme seg rundt (leiebil er vel 21år?).

Jeg istemmer Malta. St. Julians er et kult sted hvor man kan bade, feste eller ha helt rolige kvelder. Prisnivået er relativt lavt (f.eks i forhold til Italia og Frankrike) og det er enkelt å komme seg rundt på øya med billige lokalbusser (betalte rundt 5kr for en 1 times busstur). God mat er det også, og jeg tror klimaet tilsier greie temperaturer i okt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...