muffe Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har en liten e-mail liste. denne vil jeg gjerne lage et lite styrings-script til, i PHP. Dette scriptet skal være meget enkelt, dvs ett felt som man skriver inn e-mail adressen sin, og en meny man velger ønsket handling. Dvs: Skriver man inn emailen [email protected] og velger JOIN i menyen, så sendes en mail FRA [email protected] TIL [email protected], med kun JOIN i emnefeltet. Noen som kan hjelpe meg med dette? Det må da finnes noen sider som forteller hvordan man lager et så enkelt script i PHP. Har prøvd å søke i dokumentasjonen til PHP.net, men fant ikke så veldig mue som kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du kan ta en liten titt på denne siden, jeg vet ikke om det er helt dette du leter etter, men jeg tror det kan hjelpe. http://php.senteret.net/index.php?side=mailform Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Har nå kikket litt på de forslagene som er over, og har laget meg følgende script: <?php @extract($_POST); $Liste = stripslashes($Liste); $Navn = stripslashes($Navn); $Email = stripslashes($Email); $Kommando = stripslashes($Kommando); $Tekst = stripslashes($Tekst); mail($Liste,$Kommando,$Tekst,"From: $Navn <$Email>"); echo "Din forespørsel er nå sendt. Merk at det kan ta opp til 5 minutter før den blir behandlet."; ?> Dette funker bra. Hvis dere har tips til forbedringer, må dere gjerne poste de her. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
yNx Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hva med å legge på noen ifer som gjør at man må ha fyllet ut visse felt (du bestemmer hvordan) for å kunne fortsette? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Når jeg lastet scriptet over på webserveren fikk jeg følgende feilmelding når jeg skulle teste det: Warning: Failed to Receive in E:inetpubwwwrootgrimstad.seilforeningMailinglistermailscript.php on line 11Din forespørsel er nå sendt. Merk at det kan ta opp til 5 minutter før den blir behandlet.PHP Warning: Failed to Receive in E:inetpubwwwrootgrimstad.seilforeningMailinglistermailscript.php on line 11 Linje 11 er denne: mail($Liste,$Kommando,$Tekst,"From: $Navn <$Email>"); Scriptet funker fint hos meg lokalt (IIS 5.1 og PHP 4.3.0). Tror hosten også kjører IIS, men er ikke sikker. Hvilken versjon av PHP de kjører vet jeg ikke. Hva er galt? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Når jeg lastet scriptet over på webserveren fikk jeg følgende feilmelding når jeg skulle teste det: Warning: Failed to Receive in E:inetpubwwwrootgrimstad.seilforeningMailinglistermailscript.php on line 11Din forespørsel er nå sendt. Merk at det kan ta opp til 5 minutter før den blir behandlet.PHP Warning: Failed to Receive in E:inetpubwwwrootgrimstad.seilforeningMailinglistermailscript.php on line 11 Linje 11 er denne: mail($Liste,$Kommando,$Tekst,"From: $Navn <$Email>"); Scriptet funker fint hos meg lokalt (IIS 5.1 og PHP 4.3.0). Tror hosten også kjører IIS, men er ikke sikker. Hvilken versjon av PHP de kjører vet jeg ikke. Hva er galt? Blir eposten sendt på tross av warning'en? Hvilke verdier har parameterene? Du kan finne php-versjon ved å kjøre et phpskript som inneholder phpinfo() Jeg vet jeg hadde problemer med å sende email hvis retur-path ikke var gitt. Prøv å legge til returpath: mail($Liste,$Kommando,$Tekst,"From: $Navn <$Email>","[email protected]"); Der siste argumentet angir hvor eposten skal returneres hvis den ikke kan leveres. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Nei, det løste ikke problemet. Mailen blir ikke sendt når den feilmeldingen kommer opp. Det er PHP 4.2.1 som kjører på serveren. Hva er dette for noe tull? Har søkt og lett høyt og lavt men kan ikke finne noen løsning. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Har nå oppdatert scriptet litt, med nien if'er også: <?php @extract($_POST); $Liste = stripslashes($Liste); $Navn = stripslashes($Navn); $Email = stripslashes($Email); $Kommando = stripslashes($Kommando); if (!$Email) { echo ("Du må fylle inn din e-mail adresse."); } else { if (!$Navn) { echo ("Du må fylle inn navnet ditt."); } else { $Message = "Automatisk generert styringsmail"; $Headers = "From: $Navn <$Email>"; mail( $Liste, $Kommando, $Message, $Headers ); echo ("Kommandoen er nå sendt. Merk at det kan ta opp til 5 minutter før den trer i kraft."); } } ?> Men fremdeles funker det ikke på PHP 4.2.1... Har postet samme problemstilling på en PHP mailingliste. Hvis jeg får en løsning, skal jeg poste den her. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Hvordan definerer jeg hvilken SMPT server som skal brukes? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 prøv sånn her: <?php @extract($_POST); $Liste = stripslashes($_REQUEST['Liste']); $Navn = stripslashes($_REQUEST['Navn']); $Email = stripslashes($_REQUEST['Email']); $Kommando = stripslashes($_REQUEST['Kommando']); if (!$Email) { echo ("Du må fylle inn din e-mail adresse."); } else { if (!$Navn) { echo ("Du må fylle inn navnet ditt."); } else { $Message = "Automatisk generert styringsmail"; $Headers = "From: $Navn <$Email>"; mail( $Liste, $Kommando, $Message, $Headers ); echo ("Kommandoen er nå sendt. Merk at det kan ta opp til 5 minutter før den trer i kraft."); } } ?> ser ut for meg ihvertfall som problemet ditt var at "register_globals = off" i php4 Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Her kan dere studere php.ini fila selv: http://grimstad.seilforening.no/Mailinglis...ter/phpinfo.php Magikern: Ja, "register_globals = off" i php.ini, men rettingene dine hjalp ikke. Fremdeles samme feilen. I morgen skal jeg sammenlikne min php.ini (virker) og den til ISP (virker ikke). God natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå