adams Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Verifying DMI Pool Data er en beskjed som kommer ved booting av PC og som man knapt legger merke til fordi det går så fort. Passelig oppgitt nå, fordi maskinen kommer ikke lengre. Noen ganger står det "Update Success", men det er alt. Dette er en helt ny maskin, med et Asus A7N8X Deluxe hovedkort. Har en S-ATA disk fra Seagate, som systemet finner. Dette er eneste disk, og det eneste andre jeg har i maskinen nå er et skjermkort fra Asus og en DVD-ROM på secondary master. Naturligvis en DDR minne brikke også, fra TWINMos. Jeg har hatt maskinen i gang med å boote på XP-CD'en tidligere, men da hadde jeg ikke klar tredjepartsdriverne for S-ATA disken. Jeg har satt BIOS til default, uten større hell. Noen som vet hvorfor maskinen henger på denne meldingen? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har du enablet APIC i BIOS? Jeg fikk ikke boota Windows etter at jeg installerte nforce2-drivere da APIC var disablet (ja, jeg vet at man må reinstallere Windows etter å ha en-/disablet APIC). Hvis du ikke har enablet APIC, kanskje det hjelper? Ellers så pleier det å stå "updating (...)" av og til hos meg også, uten at jeg har endret på noenting, uten at jeg vet hvorfor. Lenke til kommentar
Sleepy007 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Korrupte bootfiler på maskina. Om boot filene er sletta, så hender det at maskina låser seg ved "Verifying dmi pool...... " Du må i dette tilfellet kopiera inn systemfilene dine, og/eller bygge på nytt master boot record. "fdisk /mbr" Settingane på harddisken kan vera feil Gå inn i Bios/cmos oppsettet og sjekk om den står på autodetect :smile: Boot Device er ikkje sett rett i CMOS Sjekk at du bootar opp frå rett device i BIOSen BIOS er feil på Dette kan i nokon tilfeller fixast ved at du tar ut batteriet på HK i eit par minutter, men kanskje du må leggja inn BIOS software på ny Lause Kontaktar Sjekk at alle ledningar til og frå harddisk sit på plass Hardware Feil Disken kan vera ødelagt, eller feil på annan hardware Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hadde akkurat samme problemet som deg, men dette var etter at jeg laget partisjoner med partition magic i windows.. Jeg fortmaterte win disken og la inn igjen windows.. etter det har det funket phett! Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Eg har eit nokonlunde liknande oppsett, og dersom eg ikkje hugsar feil, opplevde eg det same ein gong. Det hende før eg hadde fått lagt inn noko operativsystem på S-ATA-disken, og etter det eg forstod, hadde ikkje du gjort det heller. Løysinga då var å setja CD-rom/DVD-rom til "First BOOT device" i BIOS-en, for å få starta installasjonsprogrammet for operativsystemet. Prøv det! Lenke til kommentar
adams Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Takk for gode tips alle sammen! Jeg har nå fått orden på problemet og er i stand til å skrive dette innlegget på mitt splitter nye system :smile: Det var den enkleste løsningen som var korrekt. First boot måtte rett og slett være CD/DVD... Ingen problemer! Jaja, glad man slipper å slite med sånne problemstillinger hver dag i allefall Ha en god helg folkens! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sorry for at jeg driver å bumper tråder her men gadd ikke å starte en ny tråd om temaet. Får "verifying dmi pool data" når jeg skal starte maskinen, og meldinga varer i 2 sekunder, for deretter å boote normalt. Så det jeg lurer på hva er "dmi pool data" og er det en "ulempe" at det skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå