Soroloth Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Litt nedsig å kjøpe ny PSU når jeg nettopp kjøpte den jeg har, og den er jo for all del av god kvalitet, jeg er bare skeptisk på hvorvidt den drar et kort til eller ikke. Har det at den er gull sertifisert noe å si på ytelsen, da vist den kommer veldig nært watt grensen? og uansett.. det er få ting jeg kommer til å fyre på dem som gir dem max load, utenom crysis som har det med å være slem med sjermkort. Hadde vært topp om det funket hvertfall, hovedfokuset mitt blir uansett å ha et godt å stabilt system der jeg vet at alt strekker til slik det skal. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Gull/sølv/bronse sertifisering går ut på noe slikt: Pcen din trekker 500W (alle komponenter tilsammen) Scenario A: En PSU med 90% effektivitet vil da trekke 555,5 W fra veggen Scenario B: I det samme scenarioet med en 80% effektiv PSU vil trekke 625,5 W fra veggen. I scenario A går altså 55W over til å bli varme, fordi PSUen ikke klare å utnytte watten den trekker fra veggen fullt ut. I scenario B blir det derimot 125W til overs. Det er det gull/sølv/bronse sertifisering går ut på. Du vil spare litt penger på en gull sertifisert PSU i lengden, men det er ikke så betydlige summer at det er noe du bør legge vekt på. Poenget er vel heller at 80+ Gull PSuer gjerne er av bedre kvalitet ellers også. Nei, jeg syntes du skal prøve med 750W. Har du angrerett i behold, eller om mulig så hør med Komplett om du kan få bytte i en 850W modell. Komplett (regner med du kjøpte den der, siden du linka til den) er har jo ikke verdens kjipeste kunderservice heller, så kan godt hende de er greie på det Og P.S Du må ikke tro Crysis drar så heftig at det gjør noe. Er vel mer grafikk enginen som er litt vanskelig å utnytte. Så vidt jeg vet bruker vel de fleste testsider brennetester som furmark/Kombustor for å brenne PCen max, så du får et absolutt worst case scenario. Pleide i hvertfall det. Correct me if I'm wrong. Endret 5. januar 2011 av Maccan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Ser null grunn til å kjøre 2x GTX570 pr. dags dato. Et gjør jo mer jobben, men så sant du er glad i høye strømregniner, bråk, driver problemer, kompabilites problemmer i spill, så er det vel et knall godt kjøp! Lukter e-peen lang vei :-) Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Folk må ha i bakhuet det at mange av disse testene etc er gjort "overthere" i US. Og der er dem ikke helt kloke så dem kjøre på 110 volt i stedet for 230 v som her. Så slik sett er strømforsyningene bedre utnyttet over her en i US. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå