Gå til innhold

Nettverksproblemer: Tilgang til et nettverkskamera fra internett

Anbefalte innlegg

Hei,

Har prøvd å sette opp et Axis 207W nettverkskamera i et lite alpinanlegg der jeg bor, slik at folk skal kunne sjekke forholdene i alpinbakken på nett. Har gjort dette tidligere, menn med et annet kamera, og da funka alt fint. Problemet mitt nå, er at jeg ikke får tilgang til kameraet via public IP. Jeg har satt statisk IP på det (192.168.1.102 - kan nå det på lokalnettverket), satt det til å kunne nås på port 4440 (har sjekka at den er ledig), forwarda den (både TCP og UDP) i modemet (Topcom Xplorer 871BT, om jeg ikke husker veldig feil). Når jeg prøver tilkobling utenfra nettverket, på 193.213.41.174:4440 (og også uten :port), fær jeg HTTP ERROR: 504 (Gateway timeout).

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har også prøvd med et annet modem... Det er for øvrig ingen firewall/intrusion detection o.l. aktivert i modem, og ISP er Telenor Bedrift.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hentet et nytt modem, SpeedTouch ST780WLT, slik at jeg slipper en router imellom modem og kamera. Satt ny statisk IP på kameraet, 10.0.0.12. Port er fortsatt 4440. Skal prøve å forwarde den i SpeedTouchen nå, er det mulig at flere porter enn 4440 må åpnes? Kan det eventuelt være at porten som er problemet?

Endret av cromoglic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...