las^se Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 hei har lest en del på nettet, men klarer ikke å finne noe støtte for brenneren min i linux. brenneren er en asus 52x24x52x cd-rw usb2.0 (selges på komplett.no++) dette problemet er det eneste som trenger å løses før jeg går helt over til linux, og vinker windows farvel. det som jeg liker med linux er at det er stilfullt (gentoo) og spennende håper noen kan hjelpe meg med problemet mitt. mvh las^se Lenke til kommentar
sirriusix Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Prøv "hotplug", funker veldig bra på å finne enheter i debian iallefall, fant til og med min opskure kortleser for smartmedia, og laget et mountpoint for den. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 "hotplug" ? kan du forklare litt dypere? Vil jeg kunne brenne cd'er m.m med denne saken? kjører red hat nå.. vil debian være vanskelig å sette seg inn i? takk for svar! Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 tok et enkelt google-søk, og der var svaret problem solved! Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 hmm.. er på jobb nå, og har ikke prøvd ut hotplug, men har et par spørsmål: kernel 2.14.22 (eller.no) har støtte for usb 2.0, stemmer? hvilken distro bruker en såpass ny distro? bruker redhat 8.0 nå.. siden ide-versjonen av brenneren min fungerer i linux, vil usb2.0-brenneren min fungere også da? (når jeg har fått til usb2.0 i linux...) er det en distro som har usb2.0-støtte integrert, og som blir innstallert ved os-innstallasjon? takk for svar! mvh las^se Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 hmm.. er på jobb nå, og har ikke prøvd ut hotplug, men har et par spørsmål: kernel 2.14.22 (eller.no) har støtte for usb 2.0, stemmer? hvilken distro bruker en såpass ny distro? bruker redhat 8.0 nå.. siden ide-versjonen av brenneren min fungerer i linux, vil usb2.0-brenneren min fungere også da? (når jeg har fått til usb2.0 i linux...) er det en distro som har usb2.0-støtte integrert, og som blir innstallert ved os-innstallasjon? takk for svar! mvh las^se kernel 2.14.* har ingen sett noe til, men 2.4.* derimot... Tror RH8 har usb2.0, prøv om det går med modprobe usb-ehci Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 2.4 ja.... (n00b must do some n00bie things sometimes) men ja.. er det ikke mening i å oppgradere til mandrake 9.1 eller redhat 9.0 da? er det andre distroer som passer bedre til cd-brenning, film-avspilling og musikk? har planer om å spille endel etter hvert også... den distroen som har med alt dette, pluss er mest mulig brukervennlig, passer nok best for meg... forslag? Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 går for mandrake tror jeg... versjon 9.1 seff.. men trenger jeg ALLE 3 cd'ene..? mvh las^se Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 går for mandrake tror jeg... versjon 9.1 seff.. men trenger jeg ALLE 3 cd'ene..? mvh las^se Du TRENGER ikke, men jeg anbefaler det Lenke til kommentar
las^se Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 da jeg tok modprobe som du sa, kunne ikke rh8 lokalisere modulen. dvs at rh8 ikke støtter usb2.0? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 da jeg tok modprobe som du sa, kunne ikke rh8 lokalisere modulen. dvs at rh8 ikke støtter usb2.0? Mulig at jeg skreiv en feil, men det er ikke annet enn en rask kjernekompilering som skal til. Kjernekompilering er ikke så vanskelig som alle skal ha det til. Se på The Linux Documentation Project(en). Der er det masse bra info! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå