Gå til innhold

Hvordan dele noe (dlna) på htc desire hd?

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart galen i hodet av HTC Desire HD jeg altså. For hver eneste lille ting jeg skal gjøre må jeg rote rundt i alskens rot og kødd, uten å finne noe som helst informasjon verken i håndboka eller på internett rundt emnet.

For øyeblikket har jeg akkurat lest i en artikkel om tven min at dersom jeg vil se bilder på min dlna-tv fra min dlna-mobil må jeg først dele bildene mine i nettverket på mobilen. Saken først nå er at jeg ikke finner noe som helst om å dele noe som helst dlna-dritt på mobilen.

Har noen av dere her inne funnet ut åssen dere får bildene frem i tven? Er en slik Braviatv-greie fra Sony jeg har, og dette er hva dem sier om saken. Glemte forresten også tvprodusenten selv å fortelle meg hvor i huleste jeg faktisk må gå inn på tven for å finne bildene?

Er i ferd med å klikke helt over jeg altså, at det ikke finnes en eneste brukerhåndbok som faktisk henvender seg til folk uten tålmodighet kan jeg ikke fatte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret, Largie. :)

Jeg kom faktisk over en løsning nå rett før jeg kom innom forumet, den krevde ikke noen applikasjon fra Market.

Derimot kom jeg over et menyelement som heter «Tilkoplede medier» under «programmer» på telefonen. Når jeg klikket meg inn her kunne jeg velge mellom musikk, fotografier og videoer. Her klikket jeg på «fotografier» og valgte deretter «alle fotografier». Når jeg deretter hold inne på et av bildene i oversikten klikket jeg helt tilfeldig det øverste menyelementet «vis».

Før jeg visste ordet av det spratt bildefremviseren frem på tven. Andre enheter kommer frem i en liste hvor man kan velge hvem man vil sende til. Ved første øyekast skulle jeg tro at bildet bare ville komme frem i full skjerm på telefonen når jeg klikket «vis», men det kom altså direkte over til tven, som forøvrig da så klart er koplet til samme lokale nettverk som mobilen.

Ser ut til at det hele fungerer greit.

Men til slutt, alvorlig talt, om noen eiere av HTC Desire HD synes dette her var en brukervennlig måte å finne ut av noe på, da har dere jaggu meg god tålmodighet. Joda, det er bra jeg fant ut av det hele til slutt, men om det hadde vært brukervennlig kunne dem vel strengt tatt forklart litt nærmere åssen man går frem.

En annen sak hva gjelder brukervennlighet på telefonen er alle de små ikonene man finner uten noen beskrivelse av hva som skjer om man trykker på dem. For alt hva jeg vet deler jeg jo alt av bilder på Facebook når jeg klikker på et av dem, og lar av den grunn være. De tar rett og slett for gitt at man skal vite hva alle disse små ikonene gjør. Når man er tilkoplet både Facebook, Twitter og Google-kontoen samtidig er det jo ikke akkurat kult om disse ikonene gjør noe man ikke er forberedt på etter at man har klikket på dem.

Anyways, morsomt var det allikevel å slenge alt over til tven slik som dette. :D

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...