Zeorsd Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei, Har nylig gått til innkjøp av en WD elements harddisk, som jeg er litt smått bekymret for. Beskyttelsen rundt selve harddisken er helt tett (av design), og jeg er dermed redd for at det kan bli for varmt og slite ned disken raskere enn ellers. Jeg er derfor på utkikk etter et godt program å overvåke denne (og andre harddisker jeg har) Det bør helst være gratis og ganske enkelt, men fint om man kan kontrollere disken ellers også som feks SMART status osv. Noen forslag? Også fint om noen har noen synspunkter og/eller erfaringer med dette å ha en "tett" disk som denne, uten kjøling eller lufting i det hele tatt. Bær jeg feks. unngå å bruke den lenge i strekk ifm overføring av store mengder data? WD Elements 2 TB ekstern harddisk Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har testet denne, etter 3 dager på har temperaturen vært rundt 35°c. Hard Disk Sentinel er bra, kan brukes med ulike varsler som lyd, beskjed, email eller skru av maskinen. 1 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Takk for svar! Før du svarte her har jeg allerede funnet to programmer som sammen har gjort jobben ok, PC Wizard for temperatur og Western Digital sitt eget program for SMART. Skal definitivt sjekke ut programmet du nevner og. Videre kan jeg si at jeg har noe av den samme opplevelsen som deg, ved tungt bruk (overføring i mer en time) kom jeg litt over 40°c, men ellers har det ligget stabilt lavt. Slik jeg har forstått er det ikke problematisk om man kommer mot 45°c heller, og når jeg har sammenlignet med disken inne i maskinen og en annen 2-3 år gammel Western Digital MyBook med mer kjøling (ikke veldig mye til vifte, men mange "hull") ligger Elements disken fint og lavt. Det virker som man rett og slett har en god løsning mer med disker som ikke utvikler for mye varme. Muligens kjører de kanskje litt sakte, det virket sånn på overføringene, men det gjør at jeg føler meg litt trygg i alle fall. Synes også det er relevant at det ikke ser ut til å være sånn at man velger kjøleløsninger på de små 2,5 eksterne diskene, så kanskje det er noe av samme designet/tankegangen? Setter gjerne pris på flere meninger her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå