toretang5 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hva er laveste temperatur man kan male hus utvendig i? Varierer dette fra malingstype til malingstype? Må det ha vært x dager med temperatur over y grader før man maler? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det viktigste er vel at overflaten som skal males er helt tørr, og frostfri. Og at den forblir frostfri inntil malingen er tørr. Når det er kaldt ute tar det vel også lenger tid før malingen tørker. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det samme som Badjoker sa. Min erfaring er at det tar kortere tid for malingen å tørke hvis du blander den ut så den blir litt tynnere. Du trenger da flere strøk for at den skal dekke like godt så vet ikke om du tjener særlig på det. Det blir hvertfall litt lettere å jobbe med uttynnet maling når det er kaldt(blir ikke så seig). Det bruker å stå på malingsspannet hvor lang tid det tar å tørke ved diverse temperaturer. Nå er ikke jeg fagmann på dette området, så hvis jeg tar riv ruskende feil så er det fint hvis noen retter på meg.. Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det står vell anbefaling på boksen/spannet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå