Gå til innhold

BioShock Infinite - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, hvorfor klager folk da? spillet har 94/100 på meta critics. de som ikke liker spillet må jo være retarded?

 

eller oh så tøff jeg går i mot strømmen

Infinite er bra, men langt fra "94/100"-bra mener jeg, det handler om å være ærlig om hva spillet er og ikke er.

 

Påstanden din om at multiplayer er et krav for at et spill skal være bra skjønner jeg ikke i det hele tatt, ettersom det beste FPS-spillet noensinne laget er ren singleplayer.

Lenke til kommentar

 

 

ok, hvorfor klager folk da? spillet har 94/100 på meta critics. de som ikke liker spillet må jo være retarded?

 

eller oh så tøff jeg går i mot strømmen

Jeg likte spillet veldig godt selv, men jeg forstår hvorfor noen reagerer på svakhetene med spillet som de gjør, for meg var det ikke et stort problem. Det eneste jeg hadde et stort problem med var aller siste bane, der så man virkelig hvor svake våpen var mot fiender.

 

Multiplayer er aldri et must spør du meg.

 

Generelt sett ser det ut å ha solgt bra og fått bra kritikk, de som lagde spillet er sikkert fornøyd med det.

 

Mange elsket Skyrim, mens jeg syns det var helt greit, jeg storkoste meg, men ikke noe årets spill for min del.

Lenke til kommentar

Smak, smarten.

 

statistikk, smarten.

 

når mesteparten digger noe, så er det bra. enkelt og greit.

 

jeg liker ikke mozart men jeg kan ikke nekte for at han har laget mange mesterverk.

 

Infinite er bra, men langt fra "94/100"-bra mener jeg, det handler om å være ærlig om hva spillet er og ikke er.

 

Påstanden din om at multiplayer er et krav for at et spill skal være bra skjønner jeg ikke i det hele tatt, ettersom det beste FPS-spillet noensinne laget er ren singleplayer.

 

da er du blant de 6% som ikke liker det, dvs du er snål.

 

ren singleplayert funket kansje i half lifes tid, vi er i 2013 duh...

Lenke til kommentar

da er du blant de 6% som ikke liker det, dvs du er snål.

 

ren singleplayert funket kansje i half lifes tid, vi er i 2013 duh...

Ikke legg ord i min munn, jeg har aldri skrevet at Bioshock Infinite er dårlig eller at jeg ikke liker det.

 

Ren singleplayer fungerer fortsatt i 2013 jo, multiplayer krever tilpasninger og begrensninger du ikke har i single player.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Infinite er bra, men langt fra "94/100"-bra mener jeg, det handler om å være ærlig om hva spillet er og ikke er.

 

Påstanden din om at multiplayer er et krav for at et spill skal være bra skjønner jeg ikke i det hele tatt, ettersom det beste FPS-spillet noensinne laget er ren singleplayer.

 

Jeg er nysgjerrig, hva er det beste FPS-spillet noensinne i dine øyne?

Lenke til kommentar

vel, du har statistikken på din side iallefall

Grunnen til jeg liker Metroid Prime er at det praktisk talt er perfekt, det eneste som kan kritiseres er utdatert grafikk og mye kopiering fra Super Metroid.

At statistikken er på min side betyr lite, men det hjelper på å illustrere at spillkarakterer har hatt inflasjon.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvorfor er multiplayer så viktig? Personlig er jeg overhode ikke interessert i det, og uansett er det et begrenset antall spill som kan ha et sunt online-miljø samtidig. Finnes masse gode multiplayer-spill som er ganske verdiløse rett og slett fordi du vil slite med å finne noen å spille med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller at folk har forskjellige meninger.

 

Joda. Fullt klar over det. Men jeg synes at et spill bør gjøre noe nytt og revolusjonerende for å bli kåret til tidenes beste.

Hvis folk bare sier at Infinite er deres favorittspill lettter jeg ikke et øyelokk en gang, men det å si bastant at et spill er tidenes beste krever mer i min mening.

Bastante meninger fortjener bastante svar. Mange av de som kårer Infinite til tidenes beste tror jo at vi andre bare kritiserer fordi det er et populært spill. Eller at vi er mentalt tilbakestående som per17 over tror (jeg liker ikke multiplayer forresten).

Jeg har egentlig aldri kritisert Infinite på noe spillforum før nå. Som jeg skrev så var det et morsomt spill, men gjennom 40 år med spillhistorie så synes jeg det har vært andre spill som har gjort mer (ikke mine favorittspill nei).

 

Dette er litt av den samme diskusjonen som den rundt spillkarakterer. Hvorfor får så mange flere spill tiere slengt etter seg?

Er det slik at så mange spill fortjener tiere nå til dags eller er anmeldere lettere å imponere?

 

Det er lett å imponere meg når det kommer til andre former for underholdning så jeg mente det ikke som noen fornærmelse.

Det gjør bare at man kan kose seg med alt uten å bli opphengt i feil.

Men skriver man en anmeldelse bør man tenke gjennom de 40 årene med spillhistorie og virkelig spørre seg selv om spillet virkelig er så bra.

 

Edit: Dårlig norsk.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje heilt kvifor Infinite har fått så god omtale. Om ein tar vekk det visuelle så er det etter mi meining ikkje så mykje å rope hurra for. Tears var eit artig påfunn, men det hadde ikkje vore den store forskjellen om tingene var der heile tida i staden for. Det å sikte på noko grått og trykke X bidro ikkje så mykje til gameplayet.

 

Dei har i alle fall prøvd å lage ein god historie, sjølv om den falt litt gjennom for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Joda. Fullt klar over det. Men jeg synes at et spill bør gjøre noe nytt og revolusjonerende for å bli kåret til tidenes beste.

Hvis folk bare sier at Infinite er deres favorittspill lettter jeg ikke et øyelokk en gang, men det å si bastant at et spill er tidenes beste krever mer i min mening.

Bastante meninger fortjener bastante svar. Mange av de som kårer Infinite til tidenes beste tror jo at vi andre bare kritiserer fordi det er et populært spill. Eller at vi er mentalt tilbakestående som per17 over tror (jeg liker ikke multiplayer forresten).

Jeg har egentlig aldri kritisert Infinite på noe spillforum før nå. Som jeg skrev så var det et morsomt spill, men gjennom 40 år med spillhistorie så synes jeg det har vært andre spill som har gjort mer (ikke mine favorittspill nei).

 

Dette er litt av den samme diskusjonen som den rundt spillkarakterer. Hvorfor får så mange flere spill tiere slengt etter seg?

Er det slik at så mange spill fortjener tiere nå til dags eller er anmeldere lettere å imponere?

 

Det er lett å imponere meg når det kommer til andre former for underholdning så jeg mente det ikke som noen fornærmelse.

Det gjør bare at man kan kose seg med alt uten å bli opphengt i feil.

Men skriver man en anmeldelse bør man tenke gjennom de 40 årene med spillhistorie og virkelig spørre seg selv om spillet virkelig er så bra.

 

Edit: Dårlig norsk.

 

Jeg er absolutt enig med deg at dette er ikke tidenes beste. Det som jeg likte med spillet var at dette er mye bedre en de fleste FPS kampanjer jeg spiller hvert år, historien gjorde inntrykk på meg og jeg ble likte veldig godt det visuelle. Jeg tror jeg brukte 15-20 min i den kirken man begynner i. Det eneste som var litt svakt var gameplay, iallefall skyte delen, dette var veldig merkbart i 1999 mode, og gjorde meg veldig frustrert til tider.

 

At topp karakter blir for lett gitt er nok sant ja, kanskje det er anmelderne som er så lett å imponere?

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke spillet var tidenes beste, men jeg forstår ikke denne trangen til å argumentere mot det. Kan man ikke bare akseptere at andre (også anmeldere) likte det bedre enn man gjorde selv? BioShock Infinite gjør helt klart mye riktig, og det er vel vanskelig å komme på et spill som slår det på alle områder.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke spillet var tidenes beste, men jeg forstår ikke denne trangen til å argumentere mot det. Kan man ikke bare akseptere at andre (også anmeldere) likte det bedre enn man gjorde selv? BioShock Infinite gjør helt klart mye riktig, og det er vel vanskelig å komme på et spill som slår det på alle områder.

Det var vel jeg som startet denne diskusjonen nå, poenget var at jeg synes det er mer et 8/10-spill framfor 10/10. Jeg har ikke noe problem med å akseptere at andre liker spillet bedre, men jeg mener jeg har en rett og plikt til å forsvare meningen min :)

 

De som syns historien var tankevekkende bør nok lese litt flere bøker mener jeg ;)

Lenke til kommentar
]De som syns historien var tankevekkende bør nok lese litt flere bøker mener jeg ;)

 

Den der var på kanten til nedlatende, like ved "er du ikke enig med meg er det fordi du er dum." Man kan fint svare på den med å beskylde deg for å mangle innlevelsesevne, eller å ha bestemt deg på forhånd. Du redder deg såvidt i land med fjesingen på slutten der. :p

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt enig med deg at dette er ikke tidenes beste. Det som jeg likte med spillet var at dette er mye bedre en de fleste FPS kampanjer jeg spiller hvert år, historien gjorde inntrykk på meg og jeg ble likte veldig godt det visuelle. Jeg tror jeg brukte 15-20 min i den kirken man begynner i. Det eneste som var litt svakt var gameplay, iallefall skyte delen, dette var veldig merkbart i 1999 mode, og gjorde meg veldig frustrert til tider.

 

At topp karakter blir for lett gitt er nok sant ja, kanskje det er anmelderne som er så lett å imponere?

 

Den kirken var flott ja, men det ble for lyst når jeg kom utenfor så måtte justere litt.

Turte ikke å prøve meg på 1999 mode. Er så elendig på skytespill, spesielt de i førsteperson.

 

Med fare for å gjenta det jeg har skrevet i tidligere tråder føler jeg at noen anmeldere lar seg blende litt av grafikk og store navn. Tror karakterskalaen snart må utvides hvis det fortsetter på den måten.

Gamer er ikke så ille, men å lese gjennom kommentarfeltet på f.eks IGN er en merkelig opplevelse. Hvis et spill får mindre enn 10/10 så er det visstnok helt elendig. I hvert fall hvis det er på fiendens konsoll.

Nå er folk ganske umodne i kommentarfelt generelt (hiver rundt seg med trusler om å drepe folk, bemerkninger om f'*gs, genitalia osv), men det er spesielt ille på de store spillsidene. Av og til ser det ut til å smitte over på anmeldere også.

 

Er det noen andre som har sett Fringe og så noen av likhetene med Infinite forresten? Er ikke veldig mye som er likt, men spesielt mot slutten hvor en del ting røpes tenkte jeg med en gang på Fringe (skal ikke nevne likhetene her for det røpe altfor mye av Infinite).

Syntes det var litt morsomt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...