Gå til innhold

Ulik hastighet på CPU og RAM, gir dette dårlig stabilitet?

Mr T

Anbefalte innlegg

Har etter div krøll på maskinen min fått den til å fungere med følgende oppsett:

HK: MSI KT4Ultra

CPU: AMD 1,4 MHz, 266 fsb

RAM: Apacer 256mb, 2100

+ div pci kort.

Så satte jeg inn en AMD 2600+, 333 mhz cpu, og da kom problemene tilbake, om mulig hyppigere enn tidligere. Problemer med å boote, USB-mus vil ikke fungere, div. blåskjermer mm.

Forsøkte å sette en Twinmos 2700 brikke på kortet i stedet for Apacer, men ingen forbedring. Trodde kanskje at det har noe å si at RAMen var 2100 (266), mens Cpuen var 333 mhz.

Så vidt jeg vet skal det gå fint å bruke RAM med annen bushastighet enn hva cpuen kjører med, eller????

Kanskje er det som noen sier at hovedkortet er dårlige greier?

Anyone??

Mr T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke anbefalt å kjøre asynk hastighet på minne og prosessor. Det er mange hovedkort som har problemer med det. Men siden de samme problemene er der med PC2700 minne kan det jo hende at det er hovedkortet som ikke er for glad i den fsben du kjører muligens?

Lenke til kommentar

Kan være det ja. Nå skal det sies at jeg tror at Twinmosen ikke er særlig samarbeidsvillig med hovedkortet, jfr tidligere problemer. (Men da hadde jeg jo en 266 fsb cpu)

Jeg har satt opp en fsb med 166, og 12,5 mulitpl. så dette skal gi en ytelse på 2,1 GHz. Har forsøkt å sette både ram og cpu til Auto i bios, men fortsatt krøll.

Trolig må jeg sette inn et annet HK og/eller ram/cpu for å feilsøke....

Mr T

Lenke til kommentar

Kan være det ja. Nå skal det sies at jeg tror at Twinmosen ikke er særlig samarbeidsvillig med hovedkortet, jfr tidligere problemer. (Men da hadde jeg jo en 266 fsb cpu)

Jeg har satt opp en fsb med 166, og 12,5 mulitpl. så dette skal gi en ytelse på 2,1 GHz. Har forsøkt å sette både ram og cpu til Auto i bios, men fortsatt krøll.

Trolig må jeg sette inn et annet HK og/eller ram/cpu for å feilsøke....

Mr T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...