Gå til innhold

Bygging av egen pc.

Anbefalte innlegg

Mini ITK hK???? hva mener du?

nei skall ha mer en 2gb, men ska kjøpe flere av den.

hadde skreve opp feil hovedkort, ASUS Mainboard S-1155 P67 ATX 3xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 1394 SATA3 USB3.0 Raid DDR3 BT2.1 CrossfireX/SLI var det eg mente.

Han mener at du hadde satt opp et HK av typen "mini ITK". Det ATX kortet som du nevner i den siste posten din er bedre.

Og ikke kjøp den strømforsyningen. "Mainstreem" serien til OCZ er ikke modulær. Kjøp heller den som jeg linker til i min forrige post. Denne er i Modextreem serien. Den har jeg selv og jeg er godt fornøyd.

Og hør på "Itspersonal". HAn gir gode råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU Core i5 2500K 3.30GHz S-1155 6MB Boxed Overclockable Sandybridge / INTEL CPU Core i7 2600K 3.40GHz S-1155 8MB Boxed Overclockable Sandybridge

Case Midi Tower CM Storm Scout

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

VGA-Card nVidia GTX580 1536MB PCI-E 2xDVI/HDMI HDCP PhysX CUDA DDR5

ASUS Mainboard S-1155 P67 ATX 3xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 1394 SATA3 USB3.0 Raid DDR3 BT2.1 CrossfireX/SLI

Samsung SpinPoint F3 1TB 3,5"

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

OCZ modextreem 600w. ( gjekk for den andre siden fant ikkje den du sa på verken ps eller komplett, og hadde bare tenkt og bestile dei plassen for og spare frakt.)

Sånn, begynner det og komme seg?

Endret av Arvik
Lenke til kommentar

Oppsettet ditt er utrolig snasent, men jeg mener at strømforsyningen din ikke har bra nok kvalitet ifht resten av konfigen (ref; GTX 580).

Om du skal kjøpe fra komplett eller ps.no:

Corsair TX/HX 750W er veldig gode strømforsyninger.

Fra ps.no så se på Chieftec Nitro series 750W og oppover

Lenke til kommentar

En rask beregning av strømforbruket på denne maskinen uten noen andre tillegg, viser at det vil trekke omkring 450W ved 90% belastning (ble beregnet med en i5 760, siden strømforbruket til i5 2500k ikke er tilgjengelig i PSU kalkulatorene enda).

Skal TS overklokke eller legge til andre komponenter bør dette tas med i beregningen.

Uansett vil jeg tro at det er lurt å ha en god margin i forhold til maksimal belastning for å holde både støy og varme nede.

Høy varme og belastning vil også redusere levetiden til PSUen.

650-700W burde være mer nok for et oppsett med enkelt skjermkort i tillegg til å ha god margin til maksimal belastning.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Hadde tatt PSU kalkulatorene med en klype salt, disse viser som regel en god del mer enn hva som er reelt.

Som du ser her:

Så topper bruket på 329w sammen med et 5870 skjermkort (litt mindre strømkrevende enn GTX580 dog).

Da stemmer min beregning rimelig bra, da GTX580 trekker 95W mer enn 5870 under maks belastning i følge hardware.no's test av GTX580.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...