Gå til innhold

Bruke ps3 som mediabox?

Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Har fått meg en ps3 og har koblet denne opp mot serveren min, der jeg har musikk og filmer.

Må si at mediea spilleren er virkelig dårlig på ps3. Nå jeg lister opp musikken min finnes det ikke noen form for søking i bibloteket. Er ganske upraktisk og scrolle seg ned til f.eks U når man har over 20000 sanger, siden man begynner med A.

Er det jeg som har godt glipp av noe her?

Finnes det noen søkefunksjon på mediadelen til ps3?

Håper noen kan hjelpe meg litt her.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det jeg som har godt glipp av noe her?

Finnes det noen søkefunksjon på mediadelen til ps3?

Vel, det er ikke akkurat en søkefunksjon, men med å velge en fil og trykke trekant, kan du velge mellom diverse grupperings og sorterings metoder.

hmm. utrolig tungvint da, vil jo si at dette er en meget dårlig mediaplayer.

Lenke til kommentar

PS3 er ubrukelig som musikkbibliotek/avspiller, som nevnt er det da bedre å bruke en DLNA mediaserver på pc knyttet opp mot biblioteket ditt.

Kan også nevnes at det fins en applikasjon som heter Vidzone på PSN, det er litt som Spotify med musikkvideoer. Det er gratis så verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Hvis du kopler PS3 til en uPnP/DNLA media server så er det serveren som bestemmer organisering av medie-innholdet ikke PS3.

Kanskje du skal teste ut noen andre media servere som TVersity eller ps3mediaserver.

Jeg bruker ps3 mediaserver, men kan ikke si at det er rare søkemuligheter der heller.

Lenke til kommentar

Nå er ps3 primært en spillmaskin med blu-ray avspiller....hvis du ville ha mediaspiller så ville jeg kjøpt Boxee box eller Squeezebox for å nevne 2 varianter.....spørs akkurat hva som er viktigst....musikk eller media filer som HD filmer osv.

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Hvis du kopler PS3 til en uPnP/DNLA media server så er det serveren som bestemmer organisering av medie-innholdet ikke PS3.

Kanskje du skal teste ut noen andre media servere som TVersity eller ps3mediaserver.

Jeg bruker ps3 mediaserver, men kan ikke si at det er rare søkemuligheter der heller.

Men ps3mediaserver deler jo bare filstrukturen din, hvis du ønsker annen organisering så restrukturerer du bare katalogene dine...

MediaLibrary funksjonen på ps3mediaserver har jeg ikke brukt så mye, men regner med at den også er avh. at MP3 taggingen henger på greip for å gi et brukbart resultat.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er ps3 primært en spillmaskin med blu-ray avspiller....hvis du ville ha mediaspiller så ville jeg kjøpt Boxee box eller Squeezebox for å nevne 2 varianter.....spørs akkurat hva som er viktigst....musikk eller media filer som HD filmer osv.

Boxee box fungerer heller ikke som en media spiller. Er jo ikke noen bedre søkefunksjoner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...