LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Husker noen åssen man løste denne? Ser umulig ut, en kompis viste meg og han sa det var løselig. Finnes løsningen så post det så gjerne, tusen takk. Du skal gå gjennom alle dørene (som er de små korte strekene ved hvert rom, noen rom har 5 dører noen rom har 4 dører). Dørene kan bare krysses en gang og streken kan ikke krysse denselv, bare en strek er lov, løsningen er at du starter i midten ved de 3 firkantene på nederst. F.eks: Endret 4. januar 2011 av AznDevil Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 sett løsningen i spoiler da Lenke til kommentar
mikaelvr Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 hva er det jeg skal løse? skjønte ikke poenget med gåten Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 altså, du skal gå gjennom alle dørene på labyrinten uten å krysse din egen strek eller gå i samme dør 2 ganger, og du får bare en strek, løsningen starter med å starte i den midterste boksen nede. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Foreslår at du skriver en helt ny forklaring på hva greia er. Hvis du vil at noen skal svare that is Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dette er en slik typisk uløselig sak. Gi opp. Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Nope, den har vært løst et par år tilbake, men det var desverre ikke jeg som løste den så jeg husker ikke løsningen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Den er løst altså? Med mindre du "hopper" over veggene, så kan ikke du løse den. Du starter ute, går inn og ut og skal ende opp ute. Med 5-dører i et rom, hva skjer da? 1. Inn. 2. Ut. 3. Inn. 4. Ut. 5. Inn. Da står du inne. Hva nå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Tror jeg løste den! Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Du kan også starte inne i et rom, dersom du ikke klarer å løse den kan du overlate det til andre istedenfor å klage over at den er uløselig, jeg kan nemlig ikke si imot ettersom jeg ikke har svaret her, men løsningen finnes. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Greide den ikke alikavel, men sitter og leker med den i paint nå, slike ting er artige og jeg vil greie den. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 var rett i nærheten jeg og! Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Biskop mangler en dør eller hvisket den bort med vilje. 2 Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Den er uløyseleg, så berre gi opp... bIsk0p mangla dør nr. 2 frå venstre på den midterste rada. Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Det kan hende den er umulig likevel, skal spørre kompisen min senere idag. Konklusjonen til at den KAN være umulig: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Kan bevise på mange måter at det ikke går, f. eks. grafteori. Men kan prøve å forklare enkelt på en annen måte. Det er to typer rom, de med 4 dører, og de med 5. I et rom med 5 dører vil du alltid avslutte utenfor om du starter inni, og inni om du starter utenfor (sjekk bilde). Derfor: Er det et rom med 5 dører man ikke starter i, må man avslutte der, ellers blir man låst inne. Det er 3 rom med 5 dører. Man kan eliminere ene rommet ved å starte der. Da er det 2 stk 5er-rom man ikke har startet i. Disse må man avslutte i, men det er jo ikke mulig å avslutte to plasser samtidig (fordi man blir låst inne). Ergo er det uløselig. Sorry for å ødelegge moroa. Endret 4. januar 2011 av Matsemann 1 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Kan bevise på mange måter at det ikke går, f. eks. grafteori. Men kan prøve å forklare enkelt på en annen måte. Det er to typer rom, de med 4 dører, og de med 5. I et rom med 5 dører vil du alltid avslutte utenfor om du starter inni, og inni om du starter utenfor (sjekk bilde). Derfor: Er det et rom med 5 dører man ikke starter i, må man avslutte der, ellers blir man låst inne. Det er 3 rom med 5 dører. Man kan eliminere ene rommet ved å starte der. Da er det 2 stk 5er-rom man ikke har startet i. Disse må man avslutte i, men det er jo ikke mulig å avslutte to plasser samtidig (fordi man blir låst inne). Ergo er det uløselig. Sorry for å ødelegge moroa. Så kjedelig du er.. "Det umulige finnes ikke, det umulige tar bare litt lengre tid" eller den klassiske replikken til Napoleon Hill "En av grunnene på hvorfor du ikke når dine mål, er at du lager begrensninger til din virkelighet. Din virkelighet er unekomelig" Neida, jeg bare tuller :!: Den er ummulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå