Mads-b Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Heisann! Tenkte jeg skulle drodle litt med java siden det var en stund siden sist. Prøver å få opp en form for GUI, og har kommet frem til at jeg vil tegne graphics-klasser i et JPanel (hørte det var lurt..?). Jeg har en klasse som står for import av sprites, men den tryner! import java.awt.*; import java.awt.image.BufferedImage; import java.io.*; import javax.imageio.ImageIO; public class Sprite extends Component { private BufferedImage image; public Sprite(String name){ try { System.out.println("Importing "+"sprites/"+name+".png"); this.image = ImageIO.read(new File("Filsti her..")); } catch (IOException ex) { System.err.println("Could not import image "+name+".png"); } } public void paint(Graphics g,int x, int y) { g.drawImage(this.image,x,y,null); } } Jeg antar at det er fordi java tar hensyn til alle caser, og hvis ImageIO feiler, har vi ingen image-variabel å kjøre gjennom drawImage.. Noen forslag til hvordan jeg løser dette? EDIT: Nevermind. Var Graphics-klassen som ikke var instansiert. Visste ikke at jeg måtte kjøre dette gjennom propietære metoder (paintComponent) Endret 4. januar 2011 av Mads-b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå