bamblibombli Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg har tenkt til å selge min stajonære gaming pc, men jeg vet ikke helt hva jeg må gjøre før jeg legger den ut for salg. Jeg har hatt maskinen i litt over 3 år og har brukt den mye. Jeg har derfor en del lagrede passord, bilder etc. Bortsett fra å legge det jeg trenger av dokumenter og bilder over til min bærbare, hva mer bør jeg gjøre? Bør jeg formatere hele maskinen? Skal jeg bare avinstallere programmene på maskinen og slette alle personlige filer? Jeg vil jo helst unngå at kjøperen får tak i personlig informasjon og passord. Kort sagt så har jeg ikke så mye peiling på data og vil gjerne vite hva jeg skal gjøre før jeg selger den. Takk til dere som vil hjelpe :-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Med mindre du har en lovlig lissens som tillater at du kan reinstallere operativsystemet etter en formatering tror jeg det kan være lurt å unngå det. Men du bør i alle fall sørge for at Nettleserene blir tømt for informasjon, det gjør du via menyene til nettleseren. Ellers bør du : *Overføre alt av personlige filer og bilder. *Prøve å få rengjort registerfila , denne er ganske tricky og mye informasjon kan lagres der. Det man kan gjøre er å søke etter sitt eget navn der og passord man eventuelt har oppgitt og se om de dukker opp. *Så anbefaler jeg at du leter etter alle dokumenter du har laget, sørg for å få overført alle disse. Husker du sånn ca hvor du lagret alt så går dette ofte langt kjappere. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er vel egentlig bare å selge den uten harddisk? Å bare gi kjøperen produktnøkkelen til windows om det er det du har på maskinen... En harddisk koster vel ikke så mye nå lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå