Gå til innhold

Kan man bokføre kostnader man hadde før selskapet ble registrert i Br.sund?


Anbefalte innlegg

Før selskapet ble opprettet, har jeg noen småkostnader som bom, telefon og internett, i forbindelse med at jeg prøvde å få igang noen avtaler om salg. Kan jeg ta disse med i regnskapet, eller er det kun kostnader jeg har pådratt etter opprettelsen av selskapet?

Utgående faktura derimot er fakturert etter registreringen av selskapet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette er et enkeltpersonforetak :-)

 

Er det ingen som kan reagere på at jeg har med telefonkostnader og kjørebok helt tilbake fra sommeren 2010 tror du..? Hadde det vært snakk om utg.faktura, så hadde det vel kanskje stilt seg noe annerledes…?

 

Det skal vel ikke heller ha noe å si at telefonfakturaene er stilet til meg privat, tror du det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når du blir registrert i mva-registeret, kan du etter søknad få tilbakeførende avgiftsoppgjør. Dette innebærer at du kan få fradrag for den inngående avgiften du har betalt før registreringen. Det er imidlertid en forutsetning at anskaffelsene har direkte sammenheng med den virksomhet som blir drevet, at investeringsperioden ikke har vært for lang og at den har vært kontinuerlig.

 

Det kan gjøres fradrag for inngående avgift av driftsmidler som fortsatt er i bruk og beholdninger som er på lager når registreringen skjer.

 

 

Etter eventuellt godkjent søknad, får du tilsendt et skjem du må fylle ut relatert til de inngående fakturaene det gjelder.

 

 

 

Husk at du IKKE kan fradragsføre mva på utstyr du kjøpte til deg selv privat (føre reg) og senere tar i bruk til firmaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...