Novise Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg ha forsøkt å klone system disken min med Ghost, men det er ingen ubetinget suksess. Systemdisken min begynner å skrante så jeg tenkte jeg skulle bytte til en ny. Derfor satte jeg den nye disken som slave - startet opp Ghost (bootet fra diskett) og satte igang. Det meste virker, men ikke MS-Outlook - dvs mailene ble borte (heldigvis bare på den nye disken, men det er ingen enkel sak å finne dem på den gamle heller). Skal ikke Ghost lage ett eksakt image på den nye disken - eller er det noe her jeg ikke har fått med meg. Kanskje det finnes andre, og bedre program? Lenke til kommentar
cyc Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ghost er et veldig bra program til å gjøre dette. Det har funket HELT flott hos meg når jeg har gjort det. Den ble faktisk helt identisk. Så prøv igjen så går det nok sikkert bra. Lenke til kommentar
thorel Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 LITT rart at det bare er mailene som ikke fungerer? Sikker på dem ikke lå en annen plass eller noe? Ghost har fungert alle de 3-4 gangene jeg har brukt det Lenke til kommentar
Novise Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg klonet hele disken (4 partisjoner), så hvor mailene ligger burde ikke ha noen betydning. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 jeg har sikkert klonet disker flere 100 ganger, aldri noe problem. bruker du disk til disk eller har du valgt partisjon til partisjon? Høres ut som du har gjort noe feil et eller annet sted. hvis det kun er mailene kan du gjøre en export av mail til pst fil og legge mailen tilbake etterpå? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Høres ut som om du har gjort en eller annen feil. Jeg bruker Ghost daglig, (arbeider som IT-teknikker på en videregående skole) og har aldri opplevd at noen filer mangler. Bruk Ghost Explorer og legg eventuelt inn mailene i speilet. Lykke til Kent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå