Matsemann Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei! Har i alle senere år hatt Sony Ericsson-telefoner fra Walkman serien. Men mistet min W995 i snøen, og batteriet gikk. Den virker med nytt batteri, men det koster jo like mye som jeg betalte for telefonen min for to år siden, føler jeg.. Så da er jeg på jakt etter ny telefon. Jeg ønsker en basert på Android, da jeg vil kunne leke og styre med den (går Datateknikk). Har sett mye på x10 mini, men litt nervøs for hvordan den er å skrive med. Prøvd en del, men å skrive med en så liten touch-skjerm var knotete. Måtte da bruke vanlig t9 som om det var en telefon med 9 knapper. Pro virker derimot bedre med sitt tastatur. Eller så må jeg over på noe større, en eller annen HTC tenkte jeg. Jeg bruker mobilen som mp3-spiller, så Spotify, god lyd osv. er et must. Men tror ikke det varierer nevneverdig. Det er veldig mange HTC-modeller å sette seg inn i, så om noen kunne hintet litt til hvilke jeg kan sammenligne med x10 mini (pro) hadde det vært greit. Eventuelt kommentarer på annet jeg har skrevet. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 HTC Gratia HTC Desire LG Optimus One Samsung Galaxy 3 Samsung Galaxy 551 Ser noen av disse spennende ut? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 HTC telefonene ser jo veldig bra ut, men prisklassen er jo et godt hakk opp fra X10 mini. Optimus One får jeg for ca. 500 kr mer enn X10 mini, så skal sjekke ut den mer nøye. Etter å ha lest testen på amobil virker den i hvert fall som en god kandidat. Skal jeg se på HTC telefon i samme prisklasse ser det ut til å måtte bli Wildfire. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ok, innså ikke at pris var så viktig. Da begrenses valgene fort, ja! HTC Wildfire ville jeg holdt meg langt unna. Det er en dårlig telefon som ingen setter pris på. Eneste reelle alternativene dine er Galaxy 3/5 og LG Optimus One. De ligger på 2-2.500 kr Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Beklager, er min feil. Skulle nevnt at jeg ønsket i samme prisklasse som X10 mini. Men takk for gode innspill. Skal lese litt om telefonene du har nevnt, og se om jeg kan få testet noen av dem. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 På Androidtelefoner kan man installere det tastaturet man vil, men den har nok litt for liten skjerm til å fungere bra med qwerty skjermtastatur. Vil tro Wildfire er nærmeste HTC telefon å sammeligne, både i spesifikasjoner og pris. Lydkvaliteten på de to vet jeg ikke så mye om. Begge har lik skjermoppløsning, lik kameraoppløsning (x10 mini har nok best kamera av de) og kameralys. Wildfire har Android 2.2, x10 mini har 2.1. X10 mini har bedre CPU (og sannsynligvis mye bedre GPU) enn wildfire, men den har mindre RAM tror jeg. Batteritiden er nok ganske mye bedre på Wildfire enn x10 mini, både på taletid og standbytid. Men den største forskjellen (utenom størrelsen) synes jeg er multitouch-støtte. X10 mini har ingen multitouch, men Wildfire tror jeg klarer 3 punkter med kryssende akser, noe som er det beste jeg har funnet i denne prisklassen. Ellers er det jo HTC Sense mot SE sine menyer. Tror nok Sense skal ha mye av skylda for at mange beskriver Wildfire som treig. Ellers kan jeg anbefale LG P500 om lydkvaliteten er god nok for deg. Har lest at det ikke er så veldig mye å skryte av. Men på den telefonen får du jo dobbelt så høy oppløsning som på x10 mini og Wildfire, like rask CPU som x10 Mini, mer ram enn begge de to og Android 2.2 med løfte om oppdatering til 2.3 fra LG. Det går på bekostning av kamerakvaliteten, og iforhold til Wildfire har den dårligere multitouch ( ). Lydkvaliteten er dog ikke så god som x10 Mini. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Takk for svar. Men nå tenker jeg egentlig å kanskje svi av 3400 kr på en HTC Desire allikevel. Altså legge litt mer penger i det, og så vente lenger til neste gang. Jeg kjøper sjeldent telefon, og hadde ikke kjøpt ny nå om ikke min gamle ble ødelagt. Men tenker jo at nå som jeg først må kjøpe, kan jeg jo kanskje kjøpe noe skikkelig? Noen synspunkt om jeg velger å gå opp litt i pris? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Desire er en veldig god telefon til den prisen. Testet og stabil! For øyeblikket ligger det også gode tilbud på Samsung Galaxy S ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå