f0kus Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei! Jeg har nå gått 2 år på VGS innen bygg-og anlegg, men har i det siste fått mer og mer lyst til å begynne på noe annet. Jeg har altså brukt 2 av de 3 årene av ungdomsretten. Hvordan blir det hvis jeg skal ta en utdanning som tar 3 år? Må jeg gå de siste to årene som privatist? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Du må vel ikke gå som privatist, men du stiller bakerst i rekken når du skal søke linje. Dvs. alle med ungdomsrett blir prioritert før deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg går nå på allmenn påbygg, og dette er mitt fjerde år, og jeg søkte med ungdoms rett det sto det ihvertfall i søknaden og at jeg kom inn på første inntak. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Du har rett til å gå 5 år på videregående utdanning, mener jeg. Hva har du tenkt å gå da? Et alternativ kan jo være å ta Allmennfaglig påbygging? Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Les nærmere paragraf 3-1. Kort fortalt: 1) Du har rett til vanlig videregående opplæring i tre år (eventuelt flere år hvis utdanningen varer lenger) 2) Gjør du et omvalg (bytter studieretning), har du rett til ett ekstra år. 3)Du må bruke retten til videregående opplæring i løpet av en sammenhengende periode på fem år, eller seks år ved læretid 4)Du må bruke retten innen utløpet av det året du fyller 24 år. Google is your friend: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Les nærmere paragraf 3-1. Kort fortalt: 1) Du har rett til vanlig videregående opplæring i tre år (eventuelt flere år hvis utdanningen varer lenger) 2) Gjør du et omvalg (bytter studieretning), har du rett til ett ekstra år. 3)Du må bruke retten til videregående opplæring i løpet av en sammenhengende periode på fem år, eller seks år ved læretid 4)Du må bruke retten innen utløpet av det året du fyller 24 år. Google is your friend: Da samsvarer min situasjon med dette innlegget, jeg gikk TIP første året så gikk jeg bygg og anlegg det andre året på VG1, så fortsatte jeg med klima, miljø og energi etterfulgt av allmenn påbygg. Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det er klart at din situasjon samsvarer med det. Jeg (Albert Wesker) er jo sjef for tricell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå