nie Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Nei, jeg har lagt inn årene.. Jeg har bestemt meg for å kjøpe ett av de to nevnte, så får tiden vise hvilket jeg klarer å bestemme meg for. Håper de ikke har blitt alt for utdatert til da Om jeg tørr å satse på Pentax som stiller sterkt pga værtettingen, størrelsen, litt raskere og at den har fått god kritikk. eller om det blir Nikon pga det er Nikon og det er noe alle har, det har en fancy meny og plass til 2 minnekort, en noe bedre AF og har fått god kritikk.. Bare synd jeg ikke kan kjøpe begge. Takk for alle gode råd og tips! Var ikke akkurat de to kameraene her jeg så for meg i starten!! Jeg kjøpte med en brukt D7000 på bruktmarkedet på foto.no igår. Et tips til deg; Følg med på bruktmarkedet på foto.no og så kjøper du det første som dukker opp av D7000 og K5. Mest sannsynlig er det en D7000. Det lå to stk ute i går, en til 7400 som jeg kjøpte og en annen til 7500, men begge forsvant svært fort. Lenke til kommentar
Whimsey Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Etter en måned til har jeg desverre enda ikke klart å finne ut hvilket kamera jeg skal kjøpe, men står fortsatt igjen med to alternativer. (Og har oppdatert emnetittel til å være mer korrekt) - Nikon D7000 eller Pentax K-5. Dytter i denne tråden for å se om jeg kan få noen flere gode innspill fra noen som har erfaring med kameraene. Budsjett; 15 000,- Har holdt og prøvd begge kameraene som begge var gode og klarte ikke der å peke ut noen sikker vinner.. Heller kanskje litt mer mot Nikon nå, Canonen min har klart seg fint i snø og kulde i det siste - og Nikon skal i allefall ha bedre værtetting enn det om det ikke når opp til Pentax's. Samtidig er jeg veldig nyskjerrig på Pentax.............. Har litt rabatt på Nikon - har ingen på Pentax. Nikon D7000m/18-105mm AFS G VR - 9.599,- Nikon D7000m/16-85mm, AFS G VR - 12.258,- Er dette i såfall noe å satse på? Hvilke andre objektiv er å anbefale? ( i tillegg eller i stedet for... ) På forhånd takk ;-) Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Vurder pentax k-5 med den nye værtette 18-135mm også. Den har bedre bildekvalitet enn kit-zoomene, og har en ny type af motor som skal være både kjapp og helt lydløs. Lenke til kommentar
stare Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg har kjøpt K-5 med 18-135mm og er kjempefornøyd.Objektivet virker robust og arbeider meget stille. Kameraet har utrolig mange muligheter og passer godt i mine hender. Ellers er det vanskelig å anbefale til andre,tror de fleste blir fornøyd med det speilrefleks-kameraet de velger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå