Gå til innhold

Hellas bygger mur mot lykkejegere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg ærlig talt ikke vi har så veldig store problemer med utlendinger som tar seg over den norske grensen gjennom skogen. Det vil vel for det meste være snakk om enten biltrafikk, danskebåt, fly o.l., og på det vil ærlig talt en mur være like konstruktivt som et volleyballnett.

Det eneste stedet det ville være relevant måtte være på den russiske grensen. Men der har vi også et mer generelt problem med veiene, og grensen dekkes ganske godt slik det er.

Et annet poeng er at det ville blitt latterlig mye dyrere å dekke hele den norske grensen med gjerde, sett mot det det vil koste å bygge et gjerde mellom Hellas og Tyrkia. Og det vil også være svært dyrt.

Lenke til kommentar

Har selv sett litt på denne saken (og lagt ut link i Såpeboksen) og det at en nasjon finner grenseløsningen med et gjerde eller en mur betyr ikke at det er løsningen for enhver nasjon. Som Simon Aldra er inne på vil det bli kostbart å bygge et gjerde som skal dekke hele Norges grense og med de økonomiske problemene verden har i dag burde man prioritere anderledes. Så er en annen sak (som han også er inne på når han snakker om at det eneste relevante måtte være grensen mot Russland) om Norge har det samme problemet og dermed har behov for gjerde eller mur.

Lenke til kommentar

Den eneste gangen jeg tror vi ville ha trengt en mur må være i hypotetisk fremtid hvor Sverige er et uland og innvandrerene som har kommet seg til Sverige stikker over til Norge for å få bedre forhold.

For øyeblikket så er det altfor dyrt og unødvendig. Ville holdt å stramme inn innvandringspolitikken. Dereter kan man ha grensevakter og legge ned småveier før man trenger å bygge en mur. Spørsmålet er om Hellas er kompetente nok til å bygge en mur som begrenser innvandringen. Det er lett å bryte seg igjennom en ubevoktet mur.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Den eneste gangen jeg tror vi ville ha trengt en mur må være i hypotetisk fremtid hvor Sverige er et uland og innvandrerene som har kommet seg til Sverige stikker over til Norge for å få bedre forhold.

Er for kutt for ikke å si stans av ikke-vestlig innvandring, men for økning av vestlig innvandring så i en slik hypotetisk framtid burde Norge med glede ta imot av svenskene som kom og la dem bosette seg her med familiene sine for godt.

For øyeblikket så er det altfor dyrt og unødvendig. Ville holdt å stramme inn innvandringspolitikken. Dereter kan man ha grensevakter og legge ned småveier før man trenger å bygge en mur.

Helt enig med deg her.

Lenke til kommentar

Case in point. Lykkegjegere er mennesker de også. Merker meg også at det er et ganske politisert uttrykk, i politikken betyr "lykkejeger" "en som er ute etter å utnytte velferdstilbud", mens det kanskje er mer relevant å se på gruppen som mer sammensatt, at vi snakker om mennesker som er på jakt etter lykke. Lykke er mye rart for flere. I sin semantiske betydning betyr det bare "person på jakt etter lykke". Et bedre liv.

Jeg ser ikke hvorfor et menneske som ønsker et bedre liv fortjener å dø.

Lenke til kommentar

Du snakker om et juridisk ansvar. Men det betyr ikke at vi ikke kan ha empati og sympati for de som dør på denne måten. Jeg mener den beste måten å krysse en grense på er den lovlige måten. Men det er ikke alltid så veldig lett, og jeg kan definitivt forstå de som velger å gjøre det på den ulovlige måten.

Hva er desperasjon? Når du frivillig lar deg selv og dine barn låses inn i en transportkontainer eller en lastebil for et par ukers transport, da er du desperat.

Lenke til kommentar

Desperat eller bare godtroende? Er veldig ofte ''noen'' som lover gull og grønne skoger for flyktninger og alt de skal ha er litt cash for å sende de til et rikt land, men virkeligheten er en annen... De som driver trafficing driter i menneskene og alt de ser er penger.

Lenke til kommentar

Hvordan skal vi klare å kvitte oss med de lykkejegerne som allerede er her? Flere 100 000 !

Må de renses vekk ?

Etnisk?

Renses vekk? virkelig?

Norge har underskrevet lover og regler, som gjør at vi ikke bare kan kvitte oss med dem vi ikke vil ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...