Gå til innhold

Atom n550 vs C2D T5200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke samme prosessoren nei.

Atomen er ofte svært svak siden denne arkitekturen er laget for å utvikle lite varme kontra Core 2 varianten som er mer rettet mot å gi ytelse enn super lav varmeutvikling og strømforbruk selv om dette er en del av denne CPUen også siden den sitter i en laptop.

Lenke til kommentar

Akkurat det svaret jeg lette etter. Aldeles nydelig, blaubær :)

Ser at det ca er 50 - 30 % ytelse opp til c2d T5670 på diverse benchmarks. Skuffende.

Den bester tilsynelatende en pentium 4 som da er noe betryggende.

Jeg har fortsatt noe problemer med å begripe ytelsen på en n550 i reelle omgivelser. Er det bare meg eller er atom chippene totalt ubrukelige for dagens applikasjoner?

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt noe problemer med å begripe ytelsen på en n550 i reelle omgivelser. Er det bare meg eller er atom chippene totalt ubrukelige for dagens applikasjoner?

De er beregnet på lette applikasjoner, som nettlesere, mail, kanskje en film i ny og ne. Batterikapasitet, støy og pris er stikkord her.

Man kjøper ikke Atom-CPU for å spille, eller drive med 3D.

Atomprosessoren har absolutt sin plass i dagens marked.

Lenke til kommentar

Nettopp, atom fungerer til sitt bruk og ikke så mye mer. Når atom var ny så fantes ikke maskiner med 10.1 el 11.3 tommers skjermer og med batteri som varte i 6 timer og kostet 2000kr, man hadde små maskiner da også men de kostet minst 10k og oppover. Slik at vi fikk ett nytt segment til ett nytt bruksmønster. Det ser til at du har blitt lurt til å tro at atom kan sammenlignes med ordinære laptop, det er helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...