Balthier Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Veddemål. Hvilken er kjappest? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vil tro det er C2D som er kjappest da Atom er bygd for å være low power osv. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 begrunn påstanden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er ikke noe å begrunne, C2D er mye raskere enn atom. Uansett modell. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Hva hvis de er klokket likt da? Begge er jo 64 bit og tokjerne ... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er ikke samme prosessoren nei. Atomen er ofte svært svak siden denne arkitekturen er laget for å utvikle lite varme kontra Core 2 varianten som er mer rettet mot å gi ytelse enn super lav varmeutvikling og strømforbruk selv om dette er en del av denne CPUen også siden den sitter i en laptop. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 begrunn påstanden. Var det ikke akkurat det jeg gjorde ? Jeg sier jo at Atom er tregere fordi Atom er laget for å være såkalt grønn eller low power prosessor. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 begrunn påstanden. Var det ikke akkurat det jeg gjorde ? Nei, og vennligst tett snakkehullet ditt dersom du ikke har noe intelligent å si. Igjen: Er det noen som kan sette ytelse i ett perspektiv, mellom nevnte cpu? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hyggelig vi var i dag da. Hva med å heller vise litt takknemlighet for at jeg faktisk gidder å svare i tråden din. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nå nå, trenger ikke å være uhøflig her. Men her har du ett kart over forskjellige cpu'er, så kan du se selv om du fortsatt ikke har blitt overbevist. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Akkurat det svaret jeg lette etter. Aldeles nydelig, blaubær Ser at det ca er 50 - 30 % ytelse opp til c2d T5670 på diverse benchmarks. Skuffende. Den bester tilsynelatende en pentium 4 som da er noe betryggende. Jeg har fortsatt noe problemer med å begripe ytelsen på en n550 i reelle omgivelser. Er det bare meg eller er atom chippene totalt ubrukelige for dagens applikasjoner? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg har fortsatt noe problemer med å begripe ytelsen på en n550 i reelle omgivelser. Er det bare meg eller er atom chippene totalt ubrukelige for dagens applikasjoner? De er beregnet på lette applikasjoner, som nettlesere, mail, kanskje en film i ny og ne. Batterikapasitet, støy og pris er stikkord her. Man kjøper ikke Atom-CPU for å spille, eller drive med 3D. Atomprosessoren har absolutt sin plass i dagens marked. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nettopp, atom fungerer til sitt bruk og ikke så mye mer. Når atom var ny så fantes ikke maskiner med 10.1 el 11.3 tommers skjermer og med batteri som varte i 6 timer og kostet 2000kr, man hadde små maskiner da også men de kostet minst 10k og oppover. Slik at vi fikk ett nytt segment til ett nytt bruksmønster. Det ser til at du har blitt lurt til å tro at atom kan sammenlignes med ordinære laptop, det er helt feil. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Atom kan delvis brukes til å spille eldre spill, men den sliter litt også her. Mener diskusjon.no har en tråd om dette men har ikke gravd den opp da jeg så den sist i Core 2 dagene som begynner å bli noen år siden nå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) C2D begynner å bli noen år gammel, har selv T7200 på min maskin fra 2006. Og den er fortsatt mye raskere enn alle atom'ene som finnes der ute. Endret 4. januar 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå