Ordinary Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Heisann. Jeg har for øyeblikket ATI 5770 skjermkort og AMD Phenom X4 965 Black Edition, men tenkte det var på tide med en liten oppgradering. Jeg har et budsjett på omkring 4000 kroner, men så lenge jeg kan kjøre alle dagens, og gjerne de nærkommende spill på full grafikk vil jeg bli fornøyd. Så, hvilke komponenter burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Heisann. Jeg har for øyeblikket ATI 5770 skjermkort og AMD Phenom X4 965 Black Edition, men tenkte det var på tide med en liten oppgradering. Jeg har et budsjett på omkring 4000 kroner, men så lenge jeg kan kjøre alle dagens, og gjerne de nærkommende spill på full grafikk vil jeg bli fornøyd. Så, hvilke komponenter burde jeg kjøpe? Tror den eneste oppgraderingen du behøver er et nytt skjermkort. Se litt på nyeste Amd skjermkort (6950 og 6970) og vurder også Nvidia sin 560/570 serie. Lenke til kommentar
Drooid Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ville gått for denne eller denne Lenke til kommentar
hrc3035 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvilke oppsett har du på resten av pcen din, kjører du crossfire? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ta heller en titt på denne! Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 lol, gtx 580... Nå spørs det jo hvilke oppløsninger trådstarter spiller på. Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) lol, gtx 580... Nå spørs det jo hvilke oppløsninger trådstarter spiller på. Hvis trådstarter allerede har et 5770 og vil oppgradere, må han ha et såpass sterkt kort hvis han skal ha noe merkbart mere ytelse for pengene og spille alle nye spill på full grafikk som han sa. Endret 5. januar 2011 av Haygon Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Gtx 580 eller AMD Radeon HD6970 ser ut til å passe bra. Begge to er de sterkeste single-core GPUene til både AMD og NVidia. Ville gått for 6970 mtp. prisen. Hvilket hovedkort du har her spiller også en rolle. CPUen din, AMD Phenom II 965 BE, er langt ifra klar til å byttes ut. Den fungerer helt topp enda du! Lenke til kommentar
Ordinary Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Takk for alle svar og tips. Uansett, 580 ble en smule dyrt, så det står for øyeblikket om 6950 og 6970. Er så utrolig fornøyd med Radeon-seriene, så tror ikke jeg hadde valgt noe annet selv om det var billigere og bedre. Hva med den nye serien til AMD? Er det lurere å vente på den? Blir den omtrent samme prisklasse? Siden dere påstår at prossesoren min er grei nok, kunne noen hjulpet meg å finne en roligere(mer stille) CPU-vifte til Phenom x4 695 BE? Den som kommer med bråker noe jævlig, mildt sagt, så snart den begynner å jobbe litt. Kjører forresten ikke Crossfire, til han som spurte. Nå husker jeg ikke serienummer på alle komponentene, men 4 GB ram, 500 GB HDD, hovedkort fra Gigabyte og en 650 watt strømprossesor kom med på kjøpet. Det skal også nevnes, til de som er interessert, at jeg overklokket skjermkortet mitt (5770) fra 800 Mhz til 860 Mhz klokkehastighet uten problemer, og fra 1 GB videominne til 1.4 GB uten problemer. Prossesoren min overklokket jeg fra 3.4 Ghz til 3.8 Ghz, men med kjøleviften som fulgte med var det en god del støy ved enkle oppgaver, mer enn ved default klokkehastighet. Ikke ideelt med mindre du hører ekstreme eksplosjoner i Bad Company 2 med anlegget ditt. Kjøpte akkurat en ny skjerm, som kommer de nærmeste dagene, BenQ 24" LCD G2420HD, og da blir det vel 1920x1080 uansett hvilket spiller jeg kjører, forresten. Endret 5. januar 2011 av Ordinary Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Utifra det du har skrevet vil jeg nesten anbefale deg et 6950 eller et 6970 om du har penger nok til det. Du kan jo selvsagt "modde" et 6950 men det er jo risikoutfylt pga strømproblemer og er noe jeg ikke hadde gjort selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå