Knife Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Jeg er da ikke så veldig kreativ person, men kom over et produkt på nettet som jeg tenkte å utforske mer og kanskje lage et "likt produkt". Iden bak produktet er helt genial, heldigvis også er den ikke så populær. Jeg tenker da å forbedre denne iden ved å lage en webside som handler om det samme. Kan da selvfølgelig ikke si hva iden min er eller hva produktet jeg skal forbedre heter, men hvor går grensen på copyright? Eneste jeg kan si at produktet er en "wallpaper" som man kan henge opp på veggen. Dette har jeg dog tenkt å lage en webside av. Takk for all hjelp Endret 3. januar 2011 av Knife Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 For min del sier det like om hva slags ide du er inne på. Hvis det er en nettside som har mange bilder som man kan last ned for å bruke som bakgrunn ell.l. så sier det mye mere om iden. Hensikten med Copyright er jo at ingen skal kunne stjele og utnytte iden til den som står bak den På samme måte som man har panten på oppfinnelser Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Vel okay.. Så mye kan jeg si om den da. Det er en ganske kreativ webside som seller wallpapers, slike du kan henge opp på veggen. Altså et fysisk produkt. Det står ingennting om copyright på siden dems, om det har noe å si. Men uansett, produktet er ganske kreativt og jeg har da tenkt å lage en webside ut av wallpaperen. Wallpaperen har 365 ruter, som er en rute for hver eneste dag, som er hovedtanken bak det. Jeg har dog tenkt å lage en webside av samme konsept, så lage den sosial og interigere facebook. Om den blir populær, som jeg er ganske sikker på at den kommer til å bli (av hvilket market den er i og kreativetet) så tenker jeg også å selge et ganske så likt produkt, en wallpaper... Hva tanken bak med dette wallpaperen er kan jeg dessverre ikke si. Jeg vil da selvfølgelig ikke gjøre iden real om det er noen lover som står i veien.. Men jeg har et ganske godt øye for dette prosjektet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Om det står copyright eller ikke spiller ingen trille. Man er beskyttet av åndsverksloven her i Norge. Ingen eier ideer eller slike konsepter. Du kan lage en webside lignende facebook om du vil, sette opp et eget forum helt likt diskusjon.no osv. Du kan derfor fritt bruke ideen du har. Derimot kan du ikke stjele bilder eller hva det enn er du mener (vanskelig å skjønne hva du mente) og bruke på din side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå