Gå til innhold

Munnstykke på Elektrolux Ultraone Z8820 brakk etter ni måneder

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpe en Elektrolux Ultraone Z 8820 for ni måneder siden fordi den hadde fått veldig gode testresultater.

For to dager siden brakk munnstykket (den delen som går mot gulvet) i festet. Butikken påstår selvfølgelig at det er feil bruk og at feilen ikke omfattes av garanti / kjøpslov.

Jeg kan ikke skjønne det. Den er kun blitt brukt til vanlig støvsuging på parkett i et vanlig hus i ni måneder. Et støvsugermunnstykke må da være bygget for å vare lenger enn ni måneder??

Forrige støvsuger jeg hadde varte over seks år. Jeg mener dette må være en svakhet i plasten, en kan ikke forvente et tretthetsbrudd etter ni måneder???

post-226804-0-80115700-1294094727_thumb.jpg

Er det noen andre som har tilsvarende erfaringer eller synspunkter om dette?? Setter pris på tilbakemeldinger

Vennlig hilsen

PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo høre om det produsenten vil ta dette på garantien.

Jeg tror ikke du vil få medhold angåene reklamasjon siden dette sansynlig ikke er fabrikasjonsfeil. Du vil antakelig heller ikke få støtte fra forbrukerrådet eller ftu.

Men ønsker du å klage på avgjørelsen fra butikken, så kan du selvsagt sende en klage til forbrukerrådet. Du har uansett ingen tng å tape på dette.

Sjekket på nettet om andre har hatt samme problem med produktet?

Lenke til kommentar

Hei!

Snakk med selger, opplys at du ønsker å reklamere på produktet. Hvis du legger frem saken din på en rolig og saklig måte, ordner de nok en ny til deg.

Tror ikke jeg har opplevd å IKKE få slike gjennom på garanti hos Electrolux...

Hvis de ikke hjelper deg, så tar du med deg kvitteringen til din snille favorittforhandler. De kan også hjelpe deg, selv om du ikke kjøpte den hos dem.

Lenke til kommentar

hvordan ser resten av munnstykket ut? er det helt clean burde du jo få lov å sende inn for reklamasjon, så kan electrolux ta vurderingen.

Det kan du også kreve å få lov til, men må besørge kostnader hvis det ikke blir godkjent(type frakt+sjekk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...